سال 1400  شکوفایی کشاورزی در هشترود

به گزارش رکنا، وی گفت:قصد داریم در پایاب سد سهند زنجیره محصولات کشاورزی ایجاد نماییم در این باره با مسئولین شرکت شهرکهای صنعتی استان توافق کرده ایم که سه مجتمع دامپروری ایجاد نماییم.

امیینیان متذکر شد:در حال حاضر ۱۵۰واحد دامپروری در شهرستان هشترود فعال هستند ولی ما سعی خواهیم کرد که تلاش کنیم این دامداری ها را به مجتمع تبدیل نماییم.

فرماندار هشترود خاطر نشان کرد:در بخش آبزی پروری سعی میکنیم که در حال حاضر که میزان تولید ۲۰تن است با تبدیل به مجتمع حداقل به ۵۰تن ارتقا بدهیم وهدف ما این است که هم در دامپروری وهم در آبزی پروری ،وهم در تولید محصولات کشاورزی روبه صنعتی شدن حرکت کنیم تا بهره برداران بتوانند سود بیشتری از فعالیت های خود بردارند.

شهرک گلخانه ای در هشترود ایجاد می شود

امینیان از راه اندازی شهرک گلخانه ای در آینده نزدیک خبرداد وگفت:در این مورد با متولیان وسرمایه گذاران در حال مذاکره هستیم وبعداز اجرای مراحل اداری این شهرک در هشترود راه اندازی می شود که باعث پیشرفت صنعت کشاورزی در منطقه هشترود خواهد شد.

سیب هشترود در منطقه نمونه است وهمتا ندارد

فرماندار هشترود در مورد سیب هشترود خصوصا سیب هایی که در منطقه سهندآباد به عمل می آید نیز گفت: چند سال پیش حتی یک سردخانه در منطقه نبود که این سیب ها در آن محل نگهداری شود ولی در عرض سه سال شاهد ساخت چند سردخانه در آن منطقه هستیم وباغداران محصولات خود را در آن سردخانه ها نگهداری می کنند .

امینیان تاکید کرد:سعی می کنیم در کنار این سردخانه ها محل هایی با مشارکت سرمایه گذاران ایجاد کنیم تا محصولات منطقه هم از جهت بسته بندی وهم فرا آوری در خود شهرستان انجام گیرد.یعنی ایجاد کارخانه های فرآوری در کنار این سردخانه ها لازم وضروری است تا این محصولات از منطقه خارج نشود وبنام شهرهای همجوار به فروش نرسد.

فاز یک معدن مس قاضی کندی فعالیت می کند

امینیان از فعالیت فاز یک معدن قاضی کندی خبر داد وگفت:مشکلی این معدن از لحاظ زیست محیطی با سازمان محیط زیست داشت که حل شد والان هم مسئولان معدن در حال نصب سوله های فازهای بعدی این معدن می باشند.

مبلغ ۴میلیارد تومان برای کارخانه تولید سنگ های دانه بندی پرداخت کرده ایم

فرماندار هشترود خاطر نشان کرد:با راه اندازی این کارخانه ریز سنگ ها وضایعات سنگهای معدنی به سنگ های تزئینی تبدیل خواهد شد واین نوع سنگ در کشورهای اروپابی مشتری فراوان دارد.ودر معدن سنگ آذربایجان واقع در روستای خلیفه کندی نیز با تولید پودرهای صنعتی با احصای آنها نهایتا به کربونات کلسیم تبدیل خواهد شد.که این ماده در حوزه های مختلف کار بردارد داردوسرمایه گذار این کار تمام کارهای اجراییش را انجام داده است وتوسعه این کار وادامه این روند توسعه بخش معدن را به همراه خواهد داشت.

در بخش فولاد با کمک سرمایه گذاران چینی ۱۳هکتار زمین خریداری شده است.وبعد از مساعد شدن اوضاع جوی سوله های این کارخانه نیز نصب خواهد شد.

قلعه ذهاک وبقعه بایزید بسطامی ومسجد تاریخی جامع هشترود ساماندهی شده ودر حال ساماندهی هستند

فرماندار هشترود در مورد پل معلق قلعه ذهاک گفت:قرار بود که پل معلق در قلعه ذهاک نصب شود وقولی برای مردم داده ایم یادمان نرفته است ولی از یک طرف باید مجوز کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی را اخذ کنیم برای نصب این پل از طرفی هم تحریم ها باعث شده تا در تهیه لوازم این پل با مشکل روبرو باشیم ولی در تلاشیم وبحث پل معلق منتفی نیست ولی کار احداثش به کندی انجام می گیرد.

کرونا باعث شد که جشنواره ماهیگیری لغو شود

فرماندار هشترود در ادامه به برگزاری موفق نخستین جشنواره ماهیگیری در سد سهند اشاره کرد وگفت: اولین دوره این جشنواره که در کنار سد سهند با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ،ورزشی ،وهنری انجام گرفت با استقبال مردم وسرمایه گذاران روبرو شد ولی‌ امسال به خاطر کرونا نتوانستیم این جشنواره را برگزار کنیم انشالله بعداز اینکه بیماری کرونا از بین رفت این جشنواره که هدفش معرفی استعدادها و‌معرفی آداب ورسوم منطقه است انجام خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟