اظهارات امام جمعه هشترود در مراسم رونمایی از نمایش رادیویی دروازه بهشت

به گزارش رکنا، وی ادامه داد:شهید نیز فردی است که با خون خود اثری از خود به جامی گذارد .

وصیت نامه شهیدان بهترین اثر هنری هستند که جوانان ایرانی با شهادت خود به یادگار گذاشتند ودر این مورد نیز بزرگان نظام اسلامی فرموده اند شهادت هنرمردان خداست.

امام جمعه هشترود ادامه داد:شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است.

جعفریان تاکید کرد: شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر((ص)) شریفترین و بالاترین مرگ شهادت است.

خطیب جمعه هشترود عنوان نمود:شهادت را می توان کامل ترین جلوه ایثار دانست. همین وجوه ایثارگرانه و آگاهانه در رفتار شهید است که مقام وجودی او را برتری و تعالی می بخشد. حضور و سلوک و ایثار شهیدان و ایثارگران و مجاهدان، نه فقط موجب کمال فردی و ارتقاء و سعه وجودی ایشان می گردد؛ بلکه نقشی سازنده و شورآفرین و تعالی

و الهام دهنده و هدایت گری برای امت و دیگر مردمان دارد و موجب تغییر و تحول و رشد در سرشت و سرنوشت جوامع و امت ها نیز می گردد.

وی در ادامه به شهادت سردار سلیمانی اشاره کردوگفت:این شخصیت والا مقام چکیده‎ای از تمام فضائل مدیریت و فرماندهی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی در درون و برون کشور بود.

جعفریان ادامه داد: سردار سلیمانی خود را ملزم به تحقق آداب دینی و انقلابی می‌دانست و در این مسیر هر چه در توان داشت را در طبق اخلاص گذاشت.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب امام راحل و مردی تکلیف‌گرا بود، ارادت بسیاری به اهل بیت (ع) داشت و خود را پایبند به تکلیف‌های شرعی می‌دانست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟