اجرای چهار گام مهم در شناسایی ومراقبت از بیمار مبتلا به کرونا در هشترود

به گزارش رکنا، بابایی از اجرا شدن چهارگام مهم در شناسایی ومراقبت از بیمار مبتلا به کووید 19 توسط،حامیان سلامت جامعه خبر داد.

وی گفت: در گام اول از کلیه اعضای خانواده در خصوص تب،سرفه خشک ،گلودرد،بدن درد،آبریزش بینی،سردرد،تهوع،استفراغ،اسهال تب،لرز،عطسه،ضعف وخستگی،از دست دادن حس بویایی وچشایی،سابقه ارتباط با فرد دارای کرونای قطعی اطلاعات کسب می کنیم.

وی همچنین اظهار داشت:در گام دوم در صورت وجود یکی از سه حالت شروع ناگهانی تب وسرفه،شروع ناگهانی حداقل سه یا بیشتر از بین علائمی که قبلا گفته شد واز دست دادن حس بویایی وچشایی فرد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ توصیه ها و کمک های لازم انجام می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود متذکر شد:توصیه می شود برای افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹پالس آکسی متر انجام گیرد.

بابایی در آخر به گام چهارم نیز اشاره کرد وگفت: در این مرحله پس از شناسایی فرد مشکوک به بیماری کووید ۱۹این اقدامات روی بیمار انجام خواهد شد که به افراد دارای فشار اکسیژن زیر ۹۰درصد توصیه می شود که باید سریعتر به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا مراجعه کند.

به کلیه افراد مشکوک به کووید ۱۹توصیه می شود جهت دریافت خدمات درمانی ومراقبتی لازم به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا مراجعه کنند.

دکتر جواد بابایی در آخر عنوان نمود: فرد یا افرادی که شناسایی شده اند یا به فردی که بایک بیمار مبتلا به کووید ۱۹تماس نزدیک داشته است سفارش می کنم که حتما در منزل بماند واز حضور در خارج از منزل جدا خود داری نماید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟