همه افراد و نهادهای جامعه وظیفه حل مشکلات تک تک معلولین را دارند

به گزارش رکنا، رئیس اداره بهزیستی هشترود مهدی کریمی در این پیام آورده است:

به نام خداوندی که در خلقت خود، تفاوت هارا آفرید تا درکنار هم جهانی زیبا را رقم بزند.

نام‌گذاری روز جهانی معلولین با هدف برجسته سازی و سوق دادن توجه تمام مردم جهان به ویژه مسئولین و صاحب نظران و اندیشمندان به این قشر مهم و تأثیرگذار در هر جامعه ای است، که خوشبختانه در کشور ما همه ساله یک هفته به این امر اختصاص می یابد تا همگان با توانایی ها و استعدادها و درکنار آن به نیاز ها و مشکلات آنها آگاه شوند.

کریمی تصریح کرده است: بنده نیز به نوبه خود این هفته را گرامی داشته و به معلولان عزیز تبریک عرض میکنم و حاصل نزدیک به دو دهه خدمت گذاری به این قشر عزیز، ایمان به این نگرش است که اگر کلمه معلول را درست معنی کنیم، همه افراد را شامل شده و هیچ کس نمی تواند ادعای کامل بودن را داشته باشد.

لذا با توجه به اصول عدالت اجتماعی ، وقتی یک نفر با هر معلولیت و نقصی نتواند از امکانات عمومی آن جامعه برخوردار گردیده و به هرآنچه نیاز دارد دسترسی داشته باشد، در واقع معلول واقعی جامعه ای است که آن فرد زندگی میکند نه آن فرد. چراکه یک جامعه سالم باید به نیازهای تمام اعضای خود، فکر کرده و توسعه و پیشرفت خودرا متناسب با نیازهای تمام اقشار، برنامه ریزی کند.

وقتی یک فرد بنا به هر دلیل دچار نقص و محدودیت گردد، تمام ابعاد و عناصر یک جامعه در به وجود آمدن این معلولیت نقش دارد و لذا همه افراد و نهادها و ارگان‌های جامعه وظیفه دارند برای کاهش آلام و حل مشکلات تک تک معلولین گام برداشته و در انجام این وظیفه هیچ کسی حق ترحم و منت گذاردن بر سر این عزیزان را ندارد.

در آخر از طرف خودم و همکاران سخت کوش و زحمت کشم، به همه افرادی که به نوعی از معلولیت رنج می برند، اطمینان میدهم، تا جاییکه در توانمان هست و امکانات سازمانی اجازه می دهد، برای حل مشکلات و پی‌گیری مسایل آنها تلاش خواهیم کرد و از شما عزیزان درخواست می‌کنم ، برای رسیدن به اهداف و حل مشکلات خود، در کنارهم باشید که با همدلی و اتحاد تمام مشکلات حل شدنیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟