اجرای طرح توسعه امام زادگان سید کمال الدین وسید جمال الدین در هشترود

به گزارش رکنا، حسین نژاد رئیس اداره اوقاف وامور خیریه هشترود گفت:امام زادگان سید کمال الدین وسید جمال الدین شهرستان هشترود از نوادگان حضرت موسی بن جعفر (ع)متعلق به سده هفت می باشند.وطبق سنگ نوشته به دست آمده از زیر خاک ،قدمت این مکان مقدس به تاریخ ۷۱۲هجری قمری می باشد.

حسین نژاد تصریح کرد:وضعیت ساختمان قدیمی واولین امام زادگان چندان معلوم نیست ،اما آنچه که مسلم است بنای امامزادگان در دوره های مختلفی توسط اهالی تعمیر ویا تجدید بنا شده است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه هشترود عنوان نمود :طبق روایات توسط آقای میر عبدالحسین پدر بزرگوار آیت الله سیدجلال انتظاری در ابعاد ۳در۴ احداث شده بود که بعد از این بنای قدیمی با توجه به اینکه ساختمان امامزادگان کوچک وقدیمی بود هیات امنای مقداری به بنای قدیمی اضافه نموده وساختمان قدیمی را توسعه داده وبنای فعلی را به ۱۰۳متر رساندند.

اسفندیار حسین نژاددر آخر اشاره کرد:طرح توسعه امامزادگان والحاق ملک خریداری شده مجاور به امامزادگان با برنامه ریزی های انجام شده ،بر اساس طرح تفضیلی وجامع با رعایت اصول فنی وابنیه نقشه برداری گردید.وبعداز تائیدوتصویب نقشه برداشت شده توسعه صحن امامزادگان در دوطبقه باسازه اسکلت آهنی وسقف تیرچه به مساحت ۱۰۰متر در مهرماه سالجاری بعد از خاکبرداری به علت ارتفاع وتسطیح زمین شروع گردید.

وی از نبود اعتبار برای ادامه طرح خبردادوگفت:به علت اینکه اعتبار لازم برای ادامه توسعه وساخت ساختمان نیمه کاره وجود ندارد ولی با توجه به بدهی هاییکه بابت خرید مصالح داریم تا به امروز عملیات عمرانی پیشرفت مناسبی داشته است ولی انتظار داریم که خیرین واهالی مومن شهرستان در این راه اداره اوقاف وامور خیریه را یاری نمایند تا هرچه سریعتر ساختمان این امامزادگان به پایان برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟