وضعیت کرونایی شهرستان هشترود خطرناک تر شده است

به گزارش رکنا ،  وی اضافه کرد: لزوم تغییر سبک زندگی در کرونا و تدوین پروتکل‌های مربوط به زندگی در منزل گفت: مردم باید یاد بگیرند تمامی رفتار و اعمال شأن با محوریت پیشگیری از کرونا و انتقال بیماری باشد. اگر ویروس به منزل راه یابد همه اعضای خانواده را درگیر می‌کند بنابراین باید پروتکل‌های مربوط به زندگی در منزل در دوران کرونا نیز تدوین شود.

فرماندار هشترود در ادامه با اشاره به تغییر عادات و ایجاد وسواس فکری توجه به بهداشت روان افراد را ضروری برشمرد و به برخی عوارض ناشی از تغییر سبک زندگی در کرونا نظیر مشکلات خانوادگی در قرنطینه، چاقی، اضافه وزن و کم تحرکی دانش آموزان و… اشاره کرد.وگفت:تعطیلی مدارس که الان به خاطر بیماری کرونا هست اگر بعداز اینکه بیماری کرونا از بین رفت وزنجیره اش قطع شد باید عقب ماندگی هاییکه که بعضی از دانش آموزان در دروس خواهند داشت یا مشکلات دیگر ، باید کاری کنیم که زندگی در شرایط کرونا عادی شود ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب همه مردم.چون معلوم نیست که این مهمان ناخوانده چه مدت در کشور ها ماندنی است ،حتما باید سبک زندگی ها باید تغییر کند.

امینیان از کلیه ادارات خواست که که به کارمندان خود که دچار این بیماری شده اند ودر قرنطینه هستند اگر در جایی دیده شدند ویا در محل کار خود حضور یافتند با اخطار جدی برخورد کند واگر مسئول اداره نیز کم کاری کرد باید اورا به قانون معرفی کنیم تا طبق قانون با وی برخورد شود .چون عدم رعایت وعدم تمکین به قانون تخلف است وفرد متخلف هرکس باشد چه حقیقی یا حقوقی باید با وی شدیدا برخورد شود.

نماینده عالی دولت در هشترود با تاکید بر لزوم همکاری تمام سازمان و ارگان های شهرستان در کنترل و کاهش ابتلا به کرونا، تصریح کرد: تاریخ در باره عملکرد ما قضاوت می کند و ما در زمینه مرگ و رنج انسان ها دخیل هستیم. تمامی نهادها وادارات کمک کنند تا بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به دشواری کنترل بیماری در شرایط تحریم های ظالمانه گفت: همه اداره ها و سازمان ها موظف هستند لحظه به لحظه سبک کرونایی برای خود تعریف کنند تا شور و نشاط به جامعه باز گردد.

فرماندار هشترود تاکید کرد: در بحث قرنطینه باز هم تاکید می کنم که حتما کسی که باید در قرنطینه باشد باید توسط ادارات متولی رصد شود وشخص بیمار نباید در اجتماع حضور یابد وحتما در منزل خود استراحت نماید تا بهبود یابد.

امینیان در آخر به برگزاری عروسی ها اشاره کرد وگفت:برگزاری هر گونه عروسی وجشن وسرور در هر زمینه ای ممنوع است وادارات مرتبط باید قبل از آغاز مراسم جلوی آن را بگیرند واگر اداره ای در انجام وظیفه اش کوتاهی کند با آن اداره برخورد می کنیم.

فرماندار هشترود از اداره صمت خواست که از تجمع مردم در جلوی نانوایی ها جدا خودداری کنند ومتصدیان نانوایی ها باید در ارائه نان طوری برنامه ریزی نمایند که مردم در مضیقه نباشند. همچنین نظارت به آرایشگاههای زنانه باید توسط اداره صمت بیشتر باشد چون این آرایشگاهها حق فعالیت ندارند ودرصورت فعالیت باید پلمپ شوند.

امینیان از بسته شدن آرامستانهای هشترود خبر داد وگفت: تا اطلاع بعدی کلیه آرامستانها مسدود است ومردم از حضور در سر مزار بستگان خود جدا پرهیز کنند ودر موارد فوت نیز فقط،۱۰نفر از بستگان نزدیک حق دارند در آرامستانها حضور یابند وهرگونه تجمع در آرامستانها ممنوع است وشخص ویا اشخاصی که از این قانون سربار زنند توسط نیروی انتظامی وقوه قضائیه برخورد شدید خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟