املاح موجود در  آب شرب هشترود در حد مجاز  است

به گزارش رکنا ، فرماندار هشترود در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با بازدید از وضعیت تصفیه خانه آب این شهرستان تشریح کرد: به منظور حل مشکل کمی و کیفی آب شهر هشترود برنامه ارتقا و به روز رسانی تصفیه خانه موجود در دست اقدام است.

امینیان افزود: مشاور طرح,مطالعات آن را انجام داده است و اکنون در قالب به روز رسانی و ارتقای سیستم موجود و تولید آب با کیفیت‌تر در مرحله آگهی مناقصه هستیم و بزودی عملیات آن شروع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه اکنون هیچگونه نگرانی بابت املاح موجود در آب وجود ندارد و همه املاح آب شرب در حد مجاز و استاندارد می‌باشد اما با این وجود بدنبال ارتقای استانداردهای موجود هستیم.

امینیان همچنین به برنامه های میان مدت و بلند مدت تامین آب شهر هشترود و ۲۵ روستا از سد کلقان اشاره کرد و گفت: مطالعات آن توسط مهندسین مشاور فراز آب در حال انجام است .

فرماندار هشترود با اشاره به توافقنامه شرکت آب و فاضلاب استان با شرکت آب منطقه‌ای, از اقدامات در دست انجام مربوط به تامین اعتبار و اخذ مجوزهای مربوطه را نیز مطرح نمود و اظهار داشت: مقرر شده است با احداث تصفیه خانه مشترک در مجاورت سد کلقان توسط شرکت آب منطقه‌ای آب شرب مورد نیاز شهر هشترود و ۲۵ روستای واقع در مسیر تامین و به محل مصرف منتقل گردد.

بر اساس اظهارات امینیان در این موافقتنامه شرکت‌های مذکور متعهد شده‌اند نسبت به اجرایی نمودن این موضوع حداکثر ۵ تا ۱۰ سال اقدام نمایندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟