ممنوعیت خدمات اداری به افرادی که ماسک ندارند

به گزارش رکنا ،  امین امینیان- فرماندار هشترود گفت: هر کس ماسک نزند وبه اداره ای جهت انجام امور اداری مراجعه کند وکارکنان اداره به آن شخص خدمات ارائه کنند مجرم شناخته شده وبا آنها برخورد خواهد شد.

امینیان ادامه داد:با توجه به اینکه در فصل پائیز احتمال اینکه سه بیماری سرماخوردگی،آنفولانزا،وکرونا باهم قاطی شوند به همین جهت رعایت پروتکل های بهداشتی حتما باید مد نظر قرار گیرد.

فرماندار هشترود متذکر شد: نزدیک به هشت ماه از دست‌وپنجه نرم کردن‌ مردم کشور با کرونا می‌گذرد و دو پیک شیوع بیماری را پشت سر گذاشته‌ایم، اما هشدارها حاکی از روبه‌رویی با پیک خطرناک‌تری در فصل پاییز است.

وی خاطر نشان کرد:

ابتدای شیوع کروناترس و دلهره برای سطح بالایی از جامعه سبب شد در خانه ماندن بر بیرون رفتن و حضور در تجمعات و مهمانی‌ها ترجیح داده شود ولی کم‌کم که اوضاع آرام‌تر شد و کمی به این فضا عادت کردیم، دوباره همه چیز به جای خود بازگشت.

امینیان تصریح کرد:متاسفانه الان ود حال حاضر بیماری برای مردم عادی شده وهستند کسانی که حتی از زدن ماسک ابا دارند.

وی هشدار داد:

این شد تا در پیک دوم افراد بیشتری دچار بیماری شده و جانشان را از دست بدهند. نتیجه پیک دوم اما سبب شد عزمی همگانی برای استفاده از ماسک شکل گیرد و علی‌رغم کمبودها و گرانی‌های موجود در حوزه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، مردم بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند.

در این میان ذکر این نکته ضروری است که اعلام این موضوع که ما باید با کرونا زندگی کنیم تا حد زیادی شرایط موجود را برای مردم به صورت عادی جلوه داد و از دیگر سو باز شدن مدارس در کنار همه کم‌وکاستی‌هایی که داشت، این مساله را قوت بخشید تا با نگرانی بیشتری به استقبال پاییز برویم.

امینیان علت اینکه تحریم ها باعث شد در اوائل شیوع بیماری کمی به مردم فرصت داده شود تا بتوانند به امورات زندگی خود برسند ولی مردم حتما باید به شیوه نامه ها عمل نمایند ولی این کار رفته رفته روبه کاهش گذاشت والان شاهد افزایش ابتلایان به بیماری کوید ۱۹هستیم.

نماینده عالی دولت در هشترود تاکید کرد:

آمارها نشان می‌دهد رنگ قرمز استان اذربایجانشرقی که چند صباحی که به همین رنگ مانده است و این رنگ قرمز زنگ خطر را به صدا در آورده است وهرکس به شیوه نامه ها عمل نکند وباعث شود کسی به این بیماری مبتلا شود ودر اثر این بیماری جان خود را از دست دهد فرد آلوده کننده مجرم است وباید تاوان کار خود را بدهد.

فرماندار هشترود تصریح نمود :

شاید ابتدای ابتلا، کودکان از این قاعده مستثنی شده بودند اما جلوتر که رفتیم جولان این ویروس به کودکان هم رحم نکرد و حتی شاهد مرگ‌ومیر در قشر زیر ده سال هم بودیم.

امینیان خواستار بیشتر مردم به پروتکل ها در کلیه مجامع ومحافل شد وافزود:

پاییز هر سال با خود ویروس آنفلوآنزا را به ارمغان می‌آورد و امسال کنار هم قرار گرفتن این ویروس با کرونابدون شک نتایج خوشایندی را به دنبال نخواهد داشت.

به‌گونه‌ای که به گفته وی آنفلوآنزا هر سال خود به تنهایی منجر به مرگ‌ومیر بسیاری در گروه‌های پرخطر می‌شود و امسال این ویروس تنفسی در کنار ویروس کووید۱۹ می‌تواند خطرناک‌تر عمل کند.

امینیان ضمن اشاره به به آغاز فصل سرما و شیوع ویروس‌های تنفسی که قدرت ماندگاری‌شان در هوای سرد و مرطوب بیشتر است، گفت: در فصل زمستان درب و پنجره‌ها بسته است و کاهش جریان هوا منجر به پایداری بیشتر ویروس‌ها می‌شود و ترس ما این است که سرما و رطوبت شرایط را دشوارتر کند.

وی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا هر ساله سبب مرگ‌ومیر گروه‌های پرخطر، شامل افراد دارای بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های متابولیسمی همچون دیابت، نارسایی‌های کلیوی، افراد مبتلا به سرطان و...می‌شد اظهار داشت: امسال کرونا هم اضافه شده است و مردم باید هشیارتر باشند و در این راستا بهترین راه پیشگیری استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات و مهمانی‌های خانوادگی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است؛ چرا که ما موارد بسیاری را در ابتلا به کرونا در خانواده‌هایی مشاهده کرده‌ایم که همگی در یک مراسم حضور داشته‌اند.

وی تاکید کرد: لذا با شروع فصل پاییز باید با وسواس بیشتری نسبت به ماسک زدن و عدم حضور در تجمعات ودیگر مواردی که بهداشت جهانی ونیز مراکز بهداشتی کشور ارائه می دهند باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟