وضعیت شهرستان هشترود از نظر ابتلابه بیماری کرونا مطلوب وقابل قبول نیست

به گزارش رکنا ، امین امینیان اضافه کرد:افزایش آمار مبتلایان در کشور و استان حاصل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عادی پنداشتن شرایط است.

وی ابراز کرد: مردم باید شرایط فعلی و افزایش شدید آمار مبتلایان و مخاطرات این بیماری را درک کنند و با رعایت مسائل و اصول پیشگیرانه از افزایش و شیوع آن جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: اگر مردم نیز به همین اندازه بیماری را جدی بگیرند و اقدامات پیشگیرانه و فاصله‌گذاری اجتماعی را به درستی رعایت کنند، ان‌شاءالله کاهش آمار مبتلایان و حتی قطع زنجیره انتقال این بیماری دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در سطح جامعه وقتی به بیماری مبتلا می‌شوند متاسفانه از سوی نزدیکان وابستگان به بیمارستان منتقل نمی‌شوند، تصریح کرد: همین امر باعث می‌شود بیماری در بدن این افراد به بالاترین میزان پیشرفت خود برسد و حتی ممکن است به مرگ آنان ختم گردد.

امینیان ادامه داد: هشدارهایی صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی باید از سوی مردم جدی گرفته شوند و به درستی رعایت شوند.

وی در مورد بازگشایی مدارس ورعایت پروتکل های بهداشتی در آن مکانها نیز گفت:خانواده ها و دانش‌آموزان باید از علائم بیماری کووید 19 مطلع باشند به صورتی که بدون ایجاد اضطراب در آنها علائم بیماری را بشناسند و بدانند که در صورت داشتن هر یک از علائم در دانش آموز یا اعضای خانواده از فرستادن کودک به مدرسه خودداری کنند. به این منظور علاوه بر شبکه‌های ملی استانی و شهرستانی استفاده از کانال‌های مجازی اختصاصی مدارس برای اطلاع رسانی در مورد بیماری و ارائه موارد لازم از این طریق هم بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی متذکر شد:

آموزش نحوه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا و رفتارهای بهداشتی و سلامت محور متناسب با گروه‌های سنی مختلف به طور دوره‌ای توسط معلمان و مراقبین بهداشت نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت به دانش‌آموزان ارائه شود.

نماینده عالی دولت در هشترود در مورد بازار هفتگی نیز گفت:در هفته جاری نیز اجازه باز گشایی به بازار هفتگی داده می شود ولی باید نظارت به رعایت موارد بهداشتی از طرف فروشندگان ومراجعه کنندگان باید شدت یابد وبا اطلاع رسانی دقیق از هر طریقی مردم را باید آگاه کنیم که این ویروس فعلا مهمان ماست ومر دم باید همزبستی با این بیماری را یاد بگیرند .تا بتوانند در زندگی با مشکل مواجه نشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟