لزوم همکاری دستگاهها در جهت کاهش آسیب های مواد مخدر

هشترود / امینیان اضافه کرد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر باید به اولویت و دغدغه اصلی مسئولان تبدیل شود تا با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، از ابتلای افراد جامعه به این بلای خانمان سوز جلوگیری شود و در این زمینه یکی از حلقه‌های مفقوده در امر مبارزه با مواد مخدر، ناآگاهی خانواده‌ها از اثرات سو مصرف مواد مخدر به ویژه مخدرهای صنعتی است، چه بسیار خانواده‌ها که حتی اسم

به گزارش رکنا، برخی از مواد مخدر را تا به حال نشنیده و شکل ظاهری آن را نیز ندیده‌اند که این امر خلاء را بین خانواده‌ها برای مقابله با مواد مخدر بیشتر می‌کند.

وجود بیش از 1000نوع موادمخدر صنعتی

امینیان خاطر نشان کرد که در حال حاضر بیش از 1000نوع موادمخدر صنعتی وجود دارد که اکثر خانواده ها فقط با چند نمونه از آنها اشنایی دارند.

وی از آموزش وپرورش، اداره بهزیستی و نیروی انتظامی خواست که با شناسایی مناطق آلوده شهر کلاسهایی جهت شناخت این مواد در خانواده ها وتاثیر زیان باری که مصرف این مواد در بین افراد جامعه بو جود می آورد.آگاهی دهند.

شهرداری مکلف است به اداره بهزیستی جهت نگهداری از معتادین متجاهر کمک مالی نماید.

فرماندار هشترود از شهرداری خواست چون جمع آوری معتادین متجاهر بر عهده شهرداری است لذا برای نگهداری آنها در کمپ های اعتیاد شهرداری طبق قوانین ماده16 باید درصدی از اعتبار فرهنگی خود را به اداره بهزیستی بدهد واداره بهزیستی نیز در جهت نگهداری وباز پروری معتادین در کمپ ها استفاده نماید.

نماینده عالی دولت ادامه داد: بعد از ترک مواد مخدر باید جایی باشد که با آموزش حرفه ای به این افراد آنها را تشـویق کنند تا برای خود در آمدی داشته باشند لذا در این جا باید اداره فنی وحرفه ای این افراد را ساماندهی کرده وبا آموزش های لازم افراد ترک کرده را کمک کند تا به اشتغال روی آورند.

وی با تاکید براینکه اگر مردم وخیرین وسازمانهای مردم نهاد مطمئن باشند وقتی هزینه ای می کنند تحت نظارت خودشان اتفاقات مثبتی می افتد حتما پای کار می آیند افزود: حل مشکل معتادان متجاهر و وظیفه شرعی و اجتماعی شهروندان و مسئولان است و نباید از آن غفلت کرد.

وی یادآور شد دلیل عمده این معضل این است که جامعه و خانواده فرد معتاد را نمی پذیرد. لذا باید اشتغال و درآمد وی تامین شود و انجمن ها و سازمان های مردم نهاد برای حمایت و کمک به معتاد ترک کرده در باب تامین آینده سالم باید اقدام کنند.

تشکیل تیم نظارتی به دستور فرماندار

فرماندار هشترود تاکید کرد:یک تیم نظارتی متشکل از معاونت فرماندار، دادستان،اداره بهزیستی،شبکه بهداشت ودرمان ونیروی انتظامی تشکیل گردیده وبا مساعدت ومشارکت همدیگر ازمناطق آلوده وهر مکانی که مد نظر باشد بازدید کرده واقدامات خودرا بصورت چک لیست تنظیم کرده وهر ماه جهت بررسی بیشتر به فرمانداری اعلام نمایند.

استفاده از فضای مجازی در اولویت دستگاههای ذیربط باشد

فرماندار هشترود از دستگاههای متولی خواست چون اکثر جوانان ومردم در فضای مجازی فعالیت دارند.لذا با تولید برنامه های آموزشی در فضای مجازی با موضاعات آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در جهت کاستن این مشکلات گامهای اساسی بردارند.وخانواده ها را از خطرات این معضل اجتماعی اگاه نمایند. در کنار فضای مجازی،فضای حقیقی نیز نباید دچارفراموشی شود.

دادستان هشترود دراین جلسه خواستار اجرایی شدن تمام مصوبات جلسات برگزار شده شد.

سهیل قشلاقی ادامه داد:مشکل مواد مخدر خانمانسوز است ودامنه اش خیلی گسترده ووسیع می باشد.

وی ادامه داد:آموزشهای لازم توسط ادارات آموزش وپرورش،اداره بهزیستی وشبکه بهداشت ودرمان باید بطور مستمر در مدارس ودانشگاهها انجام گیرد تا همه مردم خصوصا دانش آموزان ودانشجویان از مشکلاتی که این بلای خانمانسوز به جامعه وخانواده ها می آورد.آگاهی یابند.

وی شناسایی مناطق آلوده در سطح شهر را از اولویت های اصلی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد وافزود:ادارات متولی امر در مبارزه با مواد مخدر باید بعد از شناسایی مناطق آلوده،آموزشهای لازم را درآن مکانها برگزار کنند.چون این کار خیلی مثمر ثمر خواهد بود در جهت کاستن آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟