به گزارش رکنا، رامین آذری اظهار داشت: پرواز خارجی دیگری فردا از فرودگاه بین‌المللی تبریز، برای انتقال مسافرانی انجام می‌شود که با ممنوعیت پروازهای خارجی امکان بازگشت به کشور را نداشته‌اند.

وی مبدا این پرواز را فرودگاه بین‌المللی استانبول کشور ترکیه اعلام کرد و افزود: این پرواز یک طرفه فردا ساعت 18 انجام خواهد شد و در مسیر رفت خالی از مسافر ولی در برگشت 135 نفر از هموطنان را از استانبول به تبریز منتقل خواهد کرد.

آذری اضافه کرد: تیکاف این پرواز توسط هواپیمای شرکت معراج انجام می‌شود که در مجموع این شرکت چهارمین پرواز مختص این نوع تیکاف را از تبریز فردا انجام خواهد داد.

وی با اشاره به انجام 6 پرواز تا به امروز از تبریز برای انتقال مسافران با شرایط یاد شده به کشور اظهار داشت: از 5 اسفند که به دلیل شیوع بیماری کرونا تمام پروازهای خارج فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز لغو شده 6 پرواز یک طرف به استانبول برای انتقال هموطنان باقی مانده در خارج از کشور انجام شده که با انجام پرواز فردا این رقم به 7 پرواز خواهد رسید.

آذری درباره تعداد مسافرانی که با این پروازها به تبریز و کشور منتقل شده‌اند تصریح کرد: در مجموع با پروازهای یاد شده 985 نفر از هموطنان به کشور بازگشته‌اند که با احتساب 135 مسافر فردا، این رقم به یک هزار و 120 نفر خواهد رسید.

مورد مشکوک در هموطنان انتقالی از خارج به کشور مشاهده نشده است

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی، تاکید کرد: تمام مسافران انتقالی به کشور در بدو ورود در فرودگاه تبریز توسط اکیپ‌های دانشگاه علوم پزشکی و براساس پروتکل‌های موجود، غربالگری و کنترل می‌شوند که تاکنون از تعداد مسافران یاد شده انتقالی از خارج به تبریز، در هیچ کدام مورد مشکوک به کوید 19 مشاهده نشده است.

وی تصرح کرد: پروازهای خارجی یاد شده از تبریز توسط شرکت‌های هواپیمایی آتا، ایران ایر و معراج صورت گرفته است.

آذری در پاسخ به اینکه پروازهایی یک طرفه با شرایط یاد شده از کدام فرودگاه‌های کشور انجام می شود گفت: این پروازها برای انتقال هموطنان باقی مانده در خارج از کشور به داخل صرفا از فرودگاه امام (ره) و تبریز انجام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟