ساسان فرشی حق رو، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حدود ۸۰ شهربازی در استان وجود دارد، افزود: این دستگاه‌ها در ۳۰ شهربازی استان پلمب شده و با دستور قضائی پلمب آنها برای تعمیر و بازسازی دستگاه‌ها برداشته و برای آنها گواهی استاندار یک ساله صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: در ۳ ماه نخست امسال حدود ۳۰۰ مورد بازرسی از شهربازی‌های آذربایجان شرقی از سوی کارشناسان و بازرسان شرکت‌های همکار مورد تائید این اداره کل انجام شد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ برابر افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در بازرسی ۳ گروه از بازرسان از این شهربازی‌ها برای بیش از ۳۸۰ دستگاه و تجهیزات مورد استفاده در آنها گواهی استاندارد صادر شده است و بازرسی از تجهیزات و دستگاه‌ها به صورت ۳ ماهه از سوی بازرسان تداوم می‌یابد.

فرشی حق رو، ادامه داد: در برخی شهرستان‌های استان دستور جمع آوری یا تعمیر دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی‌ها به علت عدم رسیدگی و غیرفعال بودن دستگاه‌ها صادر شده است و باید وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.

وی در مورد دستگاه‌های شهربازی ائل گلی تبریز نیز گفت: در این شهربازی حدود ۳۷ دستگاه کوچک و بزرگ وجود دارد که ۶۰ درصد آنها دارای تائیدیه استاندارد بوده و برای بقیه دستگاه‌ها نیز عملیات تعمیر و استانداردسازی در حال انجام است.

بر اساس قانون، بهره برداران وسایل شهربازی باید نسبت به استانداردسازی و دریافت مجوز استاندارد قبل از هرگونه فعالیتی اقدام کنند و مشخصات و آرم استاندارد را پس از تأیید اداره کل استاندارد در معرض دید مردم قرار دهند.

مردم و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۷، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و یا مراجعه حضوری مراتب را به بازرسان اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟