ماجرای پاره شدن طناب دار از گردن قاتل یزدی + جزئیات 2 قتل فجیع

به گزارش رکنا، غلامعلی دهشیری با اعلام این خبر اظهار داشت: گذشت از خون فرزند، نیاز به روح بزرگ و صبر عظیمی دارد که اولیای دم این پرونده با اعلام رضایت خود لحظاتی قبل از اجرای حکم، به یک جوان 23ساله عمری دوباره بخشیدند.

وی در بیان موضوع این پرونده گفت: چند سال قبل یک جوان 20 ساله مرتکب دو فقره قتل می شود و یک زن 70 ساله و یک نوجوان 12 ساله را به قتل می رساند، مراحل دادرسی در یزد و استیذان از دیوان عالی کشور نیز انجام می شود و زمان و محل اجرای حکم، طبق روال قانونی سحرگاه روز 24 شهریور 1400 در محوطه داخلی زندان مرکزی یزد تعیین می گردد.

این مقام قضایی افزود: درحالیکه خانواده مقتول نا امیدانه فقط برای تحویل گرفتن جنازه فرزند خود پس از اعدام پشت درب های زندان انتظار می کشیدند، روح بلند یک مادر از گریه های لحظات آخر یک قاتل لرزید و به شرط اعلام رضایت پدر مقتول از خون فرزند خود گذشت.

دهشیری گفت: پدر این مقتول نیز در حالیکه ضامن اول پایه اعدام آزاد شده بود قبل از خلاص کردن ضامن دوم رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کرد و لحظه بسیار شیرینی با طنین تکبیر و صلوات بر محوطه زندان مرکزی یزد حاکم شد.

وی به تلاش اثر گذار هانیه پارسائیان، دادیار جوان واحد اجرای احکام یزد و مجموعه شورای حل اختلاف زندان به ویژه حجت الاسلام ملانوری اشاره کرد و بیان داشت: اخذ گذشت اولیاء دم در چنین شرایطی آسان نیست چراکه اگر تلاش و ممارست این افراد نبود متقاعد کردن اولیاء دم که چنین فاجعه دردناکی را پشت سر گذاشته اند به آسانی انجام نمی شد.

شایان ذکر است در این پرونده از جنبه قتل زن هفتاد ساله اولیاء دم دیگری هم وجود دارد که پیگیری واحد مددکاری زندان برای اخذ رضایت سایر اولیاء دم هچنان ادامه دارد، اما جنبه اعدام حتمی قاتل از حیث قتل عمدی پسر نوجوان 12 ساله بدون هیچ قید و شرطی حاصل شد و این اولیاء دم بزرگوارانه هم از خون فرزند خود گذشتند و هم از دریافت دیه امتناع کردند.

کدخبر: 721281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟