فیلم گفتگو و لحظه حمله خطرناک ترین دزدان مسلح به 4 طلافروشی تهران / پوشش داعشی داشتند + عکس
حجم ویدیو: 73.72M | مدت زمان ویدیو: 00:10:02

سارقان مسلح طلافروشی های غرب تهران در عملیات عافلگیرانه ماموران پلیس آگاهی تهران زمین گیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، مرداد ماه سال گذشته بود که 4 مرد مسلح با در دست داشتن اسلحه کلاشینکف و در حالی که صورتشان را چفیه پوشانده بودند و سینه خشاب به تن داشتند وارد مغازه طلافروشی در منطقه ملارد کرج شدند.

نخستین سرقت مسلحانه در اسلامشهر

دستگیری سارقان طلافروشی

در این سرقت همانطور که در فیلم مشاهده می شود چند زن با دیدن سارقان مسلح از ترس پا به فرار می گذارند و سارقان به سرعت وارد مغازه طلافروشی می شوند و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت طلاها می کنند و سوار بر خودرویشان پا به فرار می گذارند.

 

با توجه به حساسیت موضوع تیم ویژه ای از ماموران برای دستگیری سارقان مسلح وارد عمل شدند و در گام نخست مشخص شد سارقان پلاک خودرویشان سرقتی است و با توجه به اینکه این دزدان صورتشان را با چفیه پوشانده بودند هیچ سرنخی از آنها در دوربین های مداربسته به دست نیامد.

دومین سرقت مسلحانه در ملارد کرج

WhatsApp Image 2021-05-14 at 14.20.53 (1)

سارقان پس از نخستین سرقت و با گذشت چند ماه بار دیگر دست به کار شدند و سناریوی سرقت مسلحانه دیگری را از یک طلافروشی در اسلامشهر به اجرا گذاشتند.

با توجه به پوشش دزدان در صحنه سرقت ماموران پی بردند که این سرقت نیز از سوی همان سارقان مسلح تحت تعقیب است که بار دیگر با در دست داشتن اسلحه کلاشینکف دست به سرقت مسلحانه زده اند.

دزدان مسلح در سرقت هایشان از پلاک سرقتی خودروها استفاده می کردند و این سرقت ها در کمتر از 2 دقیقه به اجرا می گذاشتند و طلاها را داخل یک گونی نارنجی رنگ ریخته و پا به فرار می گذارند.

سرقت نافرجام دزدان در باقرشهر

تجسس های پلیسی ادامه داشت که ماموران در جریان سرقت نافرجام سارقان مسلح از مغازه طلافروشی در منطقه باقرشهر تهران قرار گرفتند.

ماموران برای رسیدن به سرنخی از دزدادن به محل سرقت نافرجام رفته و در بررسی دوربین مداربسته مغازه مشاهده کردند که سارقان مسلح در چشم بهم زدنی وارد مغازه طلافروشی می شوند و مرد طلافروش در یک لحظه کرکره ویترین طلاها را از داخل مغازه بست و دزدان که به درهای بسته خورده بودند سعی داشتند با تهدید مرد طلافروش را مجبور کنند که کرکره محافظ ویترین طلاها را باز کند که مرد طلافروش یک تبر بزرگ از زیر میزکارش بیرون می کشد.

دزدان مسلح با دیدن این صحنه و با توجه به اینکه زمان را از دست داده بودند بدون اینکه موفق به سرقت طلا شوند به سرعت از مغازه خارج و پا به فرار می گذارند.

سرقت مسلحانه از مغازه طلافروشی بهارستان

سارقان در ادامه دزدی هایشان با گذشت چند ماه در آخرین سرقتشان به منطقه بهارستان رفته و مغازه طلافروشی را با تهدید اسلحه و شلیک چند گلوله اقدام به سرقت طلاها از داخل مغازه می کنند.

ردیابی های پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی سارقان مسلح شدند و مشخص شد 2 تن از اعضای این باند که با هم فامیل هستند چند سال قبل بخاطر یک اختلاف شخصی دست به آدم ربایی زدند.

کارآگاهان با شناسایی متهمان پرونده یکی پس از دیگری سارقان مسلح را دستگیر و یکی از سارقان را در خیابان و در مقابل بانک زمینگیر کردند و دیگر اعضای این باند را نیز که 3 مرد جوان بودند دستگیر شدند.

انهدام باند سارقان مسلح در تهران

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: از مرداد ماه سال گذشته پرونده های سرقت مسلحانه از طلافروشی ها در مناطق بهاارستان، اسلامشهر و ملارد کرج رخ داده که ماموران پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند.

وی در ادامه افزود: فیلم های سرقت مسلحانه این سارقان نیز پخش شد و ماموران توانستند در عملیات ویژه متهمان را شناسایی و دستگیر کنند.

لطفی افزود: سارقان مسلح با در دست داشتن اسلحه با ایجاد رعب و وحشت 20 کیلو طلا از طلافروشی ها به سرقت بردند.

وی گفت: خبر دستگیری این باند به گوش سایر اعضا هم رسید اما مأموران پلیس توانستند ۳ نفر دیگر را هم دستگیر کنند و در مجموع ۷ نفر اعضا این باند دستگیر شدند.

به گفته سردار لطفی ۷ نفری که دستگیر شدند شامل مالخران و سارقان بودند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: تا به این لحظه این افراد به ۴ سرقت مسلحانه و سرقت ۲۰ کیلوگرم طلا اعتراف کردند.

راننده مسلح سارقان طلافروشی های تهران

احمد 25 ساله که سابقه آدم ربایی در پرونده اش دارد می گوید بخاطر فقر و بدبختی دست به این کار زده است.

سابقه داری؟

بله، آ دم ربایی کردم.

چرا؟

یک مسئله جزئی بود که بخاطرش یکسال زندان بودم.

شغل؟

کارآزاد، معامله ماشین می کردم.

چرا سرقت مسلحانه؟

یکی از دوستانم پیشنهاد داد و ما هم پذیرفتیم. حتی پیشنهاد داد که چطور چفیه را روی صورتمان بکشانیم و سینه خشاب بندازیم که با گذاشتن خشاب باعث ترس و وحشت شود.

چطور نقشه سرقت را طراحی کردید؟

نه، نقشه ای در کار نبود، لباس می پوشیدم و به بازار می رفتیم و هر مغازه ای که درش باز بود را وارد می شدیم.

اسلحه را از کجا آوردی؟

هر اسلحه را 25 تا 30 میلیون تومان پول می دادیم و می خریدیم.

چه نقشی در باند داشتی؟

راننده بودم، وقتی همدستانم به مغازه ها می رفتند من با اسلحه منتظر آنها بودم.

چرا دزدی ؟

بخاطر فقر.

می خواستی راه صد ساله را یک شب بروی؟

بله، اما نشد و این اتفاقات برای من درست عبرت شد.

تیراندازی هم کردی؟

همدستانم داخل مغازه تیراندازی کردند.

چند مدت ا ست دزدی می کنید؟

ما هر 3 ماه یکبار می رفتیم دزدی می کردیم، یعنی وقتی پول هایمان تمام می شد دوباره دور هم جمع می شدیم و بعد از سرقت و تقسیم پول ها دیگر با هم کاری نداشتیم.

بچه محل هستید؟

نه، 2 نفر از اعضای باند از دوستانمان هستند و یکی دیگر نیز پسر دایی ام است.

بازداشت سارق مسلح در میدان آزادی

دومین متهم که پسردایی احمد و جوانی 28 ساله است به رکنا گفت: 200 میلیون بدهکار بودم و یکبار هم بخاطر همدستی با احمد در ماجرای آدم ربایی زندان بودم و به همین خاطر مجبور شدم برای فرار از بدهکاری و پولدار شدن دست به سرقت بزنم.

وی افزود: زندان برای من درست عبرت بود اما وقتی بدهکار بودم و راهی نداشتم تصمیم به این کار گرفتم و قصد داشتم سرقت هایمان را تا زمانی انجام دهم که دیگر نیازی به پول نداشته باشم.

سارق مسلح در ادامه گفت: برای کارهای پرونده آدم ربایی ام با وکیلم دور میدان آزادی قرار داشتم و در میدان آزادی بودم که ناگهان ماموران مرا دستگیر کردند . می دانستم دستگیر می شویم اما دیگر آب که از سر بگذرد چه یک وجب چه 100 متر .

سارق مسلح اهل شعر و ادب

سارق مسلح که 25 ساله است ادعا می کند که بخاطر بدهکاری پدرم مجبور به این سرقت ها شدم.

این سارق مسلح گفت: سابقه ای ندارم و نمی دانم چه حکمی در انتظارم است اما بخاطر بدهکاری پدرم، بی پولی و بیکاری خودم مجبور به این کار شدم.

وی افزود: ارزشش را نداشت و به قول حسین پناهی تخت خواب آنچنانی و بی خوابی به چه کار آید.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟