مشایخی: فاکتور مثبت تیم ذوب‌آهن همدلی بود/ به پری پتی و جمشیدی باختیم/ تعویق بازی‌های آسیایی خبرخوبی برای بسکتبال نبود

سجاد مشایخی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نایب قهرمانی ذوب‌آهن در لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: به نظرم لیگ خوبی بود و تیم‌ها از لحاظ فنی نزدیک به هم بودند و نتایج را نمی‌شد از قبل پیش‌بینی کرد. از نظر تیمی خوب عمل کردیم و ثمره آن این بود توانستیم پس از چند بازی خودمان را با سیستم کادرفنی تطبیق دهیم، همچنین بیشتر فصل را بدون شکست پشت سر بگذاریم و در نهایت نایب قهرمان شویم.

وی افزود: جای خوشحالی داشت که در بیشتر فصل برخلاف پیش‌بینی‌ها همدل و همسو کار را ادامه دادیم. اما موضوعی که بیشتر از همه تفاوت داشت این بود که فینال نسبت به سایر دیدارها از حساسیت بالاتری برخوردار بود و به خیلی عوامل و شرایط بستگی دارد تا بتوان نتیجه لازم گرفت. ارزش فنی بازیکنان ما خیلی بالا است زیرا بدون حتی یک بازیکن خارجی توانستیم از پس تیم‌هایی که از لحاظ مهره‌ای بهتر از ما بودند بربیاییم.

گارد رأس تیم بسکتبال ذوب‌آهن عنوان کرد: خیلی خوب تلاش کردیم تا به فینال برسیم و در این امر هم موفقیت‌آمیز عمل کردیم. به نظرم مزد زحمات خودمان را خیلی گرفتیم و فاکتور مثبت ما این بود همه تلاش کردیم تا به یک هدف واحدی که از ابتدای فصل تعیین کرده بودیم، برسیم. مهم تلاش کردن بود و هیچ‌وقت دست از تلاش برنداشتیم. حتی در زمانی که از لحاظ ریکاوری فرصت کمی داشتیم اما باز هم تلاش کردیم تا بدون توجه به این مساله برای کسب بهترین نتیجه پا به داخل زمین بگذاریم. 

مشایخی درباره شکست این تیم مقابل شهرداری گرگان در فینال گفت: به نظرم جو خاصی در فینال حاکم بود و تماشاگران گرگانی به شکل خاصی تیم خود را حمایت می‌کردند. البته موضوعی که بیشتر از همه مشهود بود اینکه پری پتری و محمد جمشیدی واقعأ روز عالی داشتند و در زمان حساس گره‌گشای تیم خود بودند. خیلی دوست‌ داشتیم قهرمان شویم و از ته قلب هم آرزوی همه ما این بود زیرا در طول فصل زحمت زیاد کشیده بودیم اما نشد که نشد. حضور در فینال خودش ارزشمند است آن هم به واسطه اینکه لیگ امسال لیگ 16 تیمی و نسبت به سالیان گذشته هم از کیفیت بهتری برخوردار بود.

وی در مورد اینکه برای فصل آینده چه برنامه‌ای دارد، اظهار داشت: پس از فصل طولانی که داشتیم مدتی تصمیم دارم به استراحت بپردازم. پس از آن هم می‌خواهم تمرینات انفرادی‌ام را شروع و همچنین به روند درمان مصدومیتم بپردازم. فعلأ تصمیمی برای فصل آینده اتخاذ نکرده‌ام و در زمان مناسب به بررسی پیشنهاداتم خواهم پرداخت.

گارد رأس تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که راجع به لغو بازیهای آسیایی چه نظری دارد، گفت: اگر چه بازی‌های آسیایی به تعویق افتاد اما بدون توجه به این موضوع باید در چند رویداد مهم از جمله کاپ آسیا و پنجره انتخابی جام‌جهانی به میدان برویم. نمی‌توان اتفاق خوبی است زیرا سال آینده ترافیک وحشتناکی پیش‌روی بسکتبال است و ای کاش مسابقات امسال برگزار می‌شد. زیرا مسئولان فدراسیون برنامه‌ریزی کرده بودند تا بتوانیم مانند جاکارتا در هانگژو هم با مدال برگردیم اما متاسفانه اکنون باید تا سال آینده صبر کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 779701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟