تصویر خواهر و برادر کشتی گیر قهرمان ایرانی / داماد هم قهرمان آسیاست !

به گزارش رکنا، در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر گابریل جاناتچ از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر ۳ مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ علیبک عثمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. یزدانی در دیدار فینال با ژاگیر شاکیف از روسیه مبارزه می‌کند.

آنچه اما نمی‌دانید این است که:

* زهرا یزدانی خواهر امیرمحمد نیز در کشتی آلیش در وزن ۶۰ کیلوگرم فعالیت دارد. او متولد ۱۳۷۷ است و از سال ۹۴ کشتی را آغاز کرده است. کسب مدال طلا و نقره ایندورگیم (رقابت‌های داخل سالن) ترکمنستان در سال ۹۶ و برنز قهرمانان جهان قزاقستان در سال ۹۸ از جمله عنوان‌هایی است که خواهر امیر محمد کسب کرده است.

* شاید جالب تر شود وقتی بدانید داماد خانواده و همسر زهرا یزدانی هم یک قهرمان کشتی گیر است. علی شعبانی (زادهٔ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۷۴ در بابل) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. او موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا و همچنین مدال برنز قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان شده است.

* شعبانی هم قرار بود مسافر مسابقات جهانی نروژ شود اما در رقابت‌های انتخابی تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم دو مرتبه با نتایج ۳ بریک و ۳ بر۲ مغلوب مجتبی گلیچ شد و فرصت حضور در اسلو به همراه برادر همسرش را از دست داد.

کدخبر: 727543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟