بازیگر مختارنامه درگذشت؟! + علت مرگ و عکس

میرصلاح حسینی بازیگر پیشکسوت به علت سرطان درگذشت. این بازیگر پیشکسوت ایران در سریال مختارنامه خوش درخشیده بود.این بازیگر پیشکسوت در سن 73 سالگی دار فانی را به وداع گفت.

به گزارش گروه چره ها رکنا، میر صلاح حسینی بازیگر سریال هایی چون مختارنامه پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان در سن 73 سالگی درگذشت                                                                  

این بازیگر پیشکسوت در فیلم‌های سینمایی «مرسدس»، «مادر»، «گل‌های داوودی»، «گلوگاه» و سریال‌های تلویزیونی «مختارنامه»، «هزاردستان» و ... به ایفای نقش پرداخت

بیوگرافی میرصلاح حسینی

میرصلاح حسینی سعید آباد بازیگر قدیمی ایرانی در ۲۴ آذر ۱۳۲۷ در تهران به دنیا آمده و بازیگر سینما اهل ایران است.

وی با علاقه ای که به بازیگری از سالهای دبستان و سپس دبیرستان داشت در تئاتر آن دوران بازی می کرد و با اینکه در رشته های شیمی و زمین شناسی دانشگاه تهران قبول شد،‌ اما وارد دانشکده هنرهای زیبای رشته بازیگری تئاتر شد.

حسینی بازیگر پیشکسوت از دهه پنجاه بطور حرفه ای وارد بازیگری شده از سال ۱۳۵۵ کار تلویزیون و سپس از سال ۱۳۶۲ بازیگری در سینما را آغاز نمود و تاکنون نیز در سه زمینه تئاتر، سینما، تلویزیون فعالیت دارد.

از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به بازیگری در سریال مختارنامه، فیلم مادر و فیلم کلاهی برای باران و هزار دستان علی حاتمی اشاره کرد.

این هنرمند بیش از پنج دهه در عرصه سینما و تلویزیون و بازیگری فعالیت دارد و یکی از قدیمی های عرصه هنر می باشد

میرصلاح حسینی اولین بازی خود را در سریال هزاردستان در سال ۵۸ تجربه کرد.

وی بعد از نقش آفرینی درخشان در هزار دستان برای نخستین در سال ۱۳۶۳ با فیلم سیاه راه به کارگردانی کوپال مشکوه وارد سینما شد.

او پس از آن در فیلم و سریالی چون یادداشت‌ های کودکی، کاشانه ،بی‌بی‌یون عیاران و در مسیر تندباد ، سال‌های خاکستر شیر سنگی آتش در زمستان ، تنوره دیو ، سامان گل‌های داوودی و …‌ایفای نقش کرد.

میرصلاح حسینی در سال ۱۳۹۰ در سریال مختارنامه به کارگردانی سید داود میر‌باقری در نقش عمرو بن حجاج بازی کرد.

میرصلاح حسینی علاوه‌بر سریال مختارنامه، سال ۱۳۶۸ در فیلم مادر نیز بازی کرده است. میرصلاح حسینی این‌بار با علی حاتمی یعنی کارگردان فیلم مادر و هنرمندانی چون رقیه چهره‌آزاد، محمدعلی کشاورز، فریماه فرجامی و امین تارخ همکاری داشت

وی شش سال است که تحت مداوای بیماری سرطان حنجره خود قرار دارد و نعمیه نظامدوست نیز خبر بستری شدن وی را در صفحه اینستاگرام خود داده است. این هنرمند در گفتگو با تی وی پلاس و با اشاره به شش سال مبارزه اش با بیماری سرطان حنجره و درددل های غم انگیزش گفت.

که بعد از ۵۴ سال بازیگری، یک نفر هم از سینما به دادم نرسیده است، این هنرمند خاطرنشان کرده که بالاخره سرطان را شکست خواهد داد و بزرگترین رویای خود را دعوت شدن دوباره به کار دانسته است.

 

کدخبر: 699477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟