تعطیلی ده روزه مسکو در پی شیوع کرونای دلتا پلاس

به گزارش رکنا، شیوع بی سابقه بیماری کرونا به علت گسترش جهش دلتا پلاس این ویروس در روسیه باعث شد تا از امروز «پنجشنبه» به مدت ده روز مسکو و شهرهای اطراف آن تعطیل عمومی اعلام شود.

به غیر از مراکز حیاتی همچون سازمان پلیس بقیه مراکز اداری، اقتصادی، تفریحی و غذاخوری‌ها در پایتخت روسیه و مناطق اطراف آن بسته خواهند بود.

این تصمیم را شهردار و استاندار استان مسکو که ریاست این مناطق فدرال را برعهده دارند بنا بر اختیارات قانونی خود گرفته اند. این تعطیلی تا 7 نوامبر (16 آبان) ادامه دارد.

تعطیلی سراسر روسیه نیز از شنبه اجرایی خواهد شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته به دنبال سیر تصاعدی شمار بیماران کرونایی و افرادی که بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را از دست می دهند، اعلام کرد که از روز 30 ماه اکتبر تا 7 ماه نوامبر (8 تا 16 آبان) در روسیه تعطیل عمومی خواهد بود.

در همین حال سران جمهوری ها و استان های روسیه اختیار یافته اند تا با توجه به وضع منطقه تابعه خود در مورد تعطیل عمومی اعلام کردن یا نکردن تصمیم بگیرند.

بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه که امروز پنجشنبه انتشار یافت، شمار روزانه بیماران کرونایی در روسیه برای نخستین بار از مرز 40 هزار نفر فراتر رفت.

در این گزارش خاطرنشان شده که در شبانه روز اخیر 40 هزار و 96 نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص شده است. از این تعداد سه هزار و 539 نفر فاقد هر گونه علائم بیماری بودند.

شمار افرادی که بر اثر کرونا در شبانه روز اخیر در روسیه جان سپرده اند نیز هزار و 159 نفر اعلام شده است و با احتساب این رقم، مجموع مرگ و میر کرونایی در روسیه 235 هزارو 57 نفر شد.  

در این شرایط مقام‌های روسیه برای مقابله با کرونا به رسانه های این کشور روی آورده اند.

«میخاییل میشوستین» نخست وزیر روسیه امروز در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه های سراسری این کشور پخش می شد از مردم روسیه خواست تا واکسن کرونا را تزریق کنند.

شبکه های تلویزیونی روسیه نیز بطور منظم از مردم این کشور می خواهند تا حتما واکسن بزنند و به خطرات خودداری از واکسیناسیون اشاره می کنند.

در همین حال «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای اجباری کردن واکسیناسیون کرونا در روسیه گرفته نشده است.

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، 47 میلیون و 156 هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده  و 54 میلیون و 64 هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟