پیش بینی قیمت سکه و قیمت طلا در هفته آینده

به گزارش رکنا، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر، درباره وضعیت قیمت سکه و طلا در اولین هفته تیر ۱۴۰۰ گفت: در این هفته پس از مشخص شدن نتیجه آرای ریاست جمهوری ، قیمت اونس جهانی حدود ۱۰ دلار تغییر کرد و به طور متوسط در طی این هفته ۱۲ دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است و با توجه به رویداد های سیاسی مهمی که پشت سر گذاشته ایم نرخ دلار بین کانال ۲۳ و ۲۴ هزار تومان در نوسان بود.

محمد کشتی آرای افزود: ۲ عامل اصلی افزایش نرخ ارز و اونس جهانی در افزایش قیمت طلا و سکه روند صعودی داشت وبا توجه به نتیحه انتخابات معاملات در این هفته با احتیاط انجام می شد و می توان گفت میزان عرضه و تقاضا تقریبا یکسان بود چرا که حباب سکه با افزایش یا کاهش همراه نبود و داد و ستدها در حد معمول بود. انتظار می رفت که بعد از انتخابات بازار رونق بگیرد و سطح داد و ستدها افزایش یابد اما در این هفته شاهد چنین اتفاقی نبودیم و با توجه به اینکه در روز های آینده آزمون کنکور سراسری را در پیش رو داریم طبق تجربه در سال های گذشته در این مقطع از زمان بازار با افت داد و ستد همراه است.

قیمت سکه و قیمت طلا در هفته پیش رو

کشتی آرای تصریح کرد: در این هفته به طور متوسط قیمت سکه طرح قدیم حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. سکه طرح جدید نیز همانند سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان در این هفته گران شد. نیم سکه ۱۱۰ هزار تومان در این هفته به ارزش آن افزوده شد هم چنین ربع سکه و سکه های یک گرمی با افزایش ۵۰ هزار تومانی همراه بودند.

او بیان کرد: در آخرین روز معاملات این هفته هر مثقال طلا به مبلغ ۴ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۱۰ هزار تومان گران شد و به دلیل کاهش تقاضا و داد ستدها حباب سکه حدود ۱۰ هزار تومان کاهش یافت و به رقم ۲۲۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای گفت: به نظر می رسد با توجه به روندی که در این هفته داشتیم در حال حاضر اونس جهانی متاثر از رمز ارزها است و نرخ ارز در بازار داخلی در سطح فعلی باقی خواهد ماند و معتقدم در هفته آینده قیمت طلا و سکه در محدوده ۱/۵+ و ۱/۵- در نوسان خواهد بود ولی شوک قیمتی نخواهیم داشت و هفته آرامی را پیش بینی می کنم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 699591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟