سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: شورای گفتگوی اتاق تعاون در استان ایجاد می شود

به گزارش رکنا از یزد؛ محمدرضا فلاحتی در دیدار با اعضای اتاق تعاون استان، گفت: اگر یزد به عنوان پایتخت تعاون کشور معرفی شده، برگرفته از زحمات افرادی است که در این حوزه با جان و دل کار کرده و به تعاون و اقتصاد تعاونی اعتقاد و ایمان داشته اند.

وی با اشاره به سفر مسکنی معاون امور تعاون وزارتخانه به یزد گفت: وی از ظرفیتی که حوزه تعاون در یزد ایجاد کرده است ابراز خرسندی نمود و بیان کرد که یزد باید به عنوان الگو به دیگر استان های کشور معرفی شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه جای هیأت اندیشه ورز و اتاق فکر در حوزه تعاون استان خالی است تاکید کرد: صاحبان فکر و اندیشه از دانشگاه، اتاق تعاون و شرکت تعاونی های موفق استان می توانند در این هیأت حضور یابند و خروجی نشست ها عملیاتی و کاربردی شود تا شاهد تحول اساسی در حوزه تعاون استان باشیم.

وی با بیان اینکه تصمیماتی که در حوزه تعاون استان گرفته می شود باید دارای پشتوانه فکری و راهبردی بوده و سیاست های کلان استان در آن لحاظ شود تصریح کرد: در استان یزد باید همانند شورای گفتگوی اتاق بازرگانی که با حضور مسئولین ارشد استان تشکیل می شود، شورای گفتگوی اتاق تعاون نیز شکل بگیرد تا مسائل و مشکلات این حوزه در سطح کلان دنبال شود تا بتوان سهم اقتصاد استان در حوزه تعاون را از 4 درصد افزایش داد.

این مقام مسئول استانی در بخش دوم سخنان خود به بحث مسکن کارگری اشاره کرد و افزود: ساخت مسکن کارگری در استان توسط اتاق تعاون در حال پیگیری است، اتاق باید با برنامه ریزی و قدرت ورود پیدا کند تا در برابر دیگر کارگزاری ها حرفی برای گفتن داشته باشد و سرافراز از این مسئله بیرون بیاید.

فلاحتی در ادامه خواستار ارتباط اتاق تعاون با اتحادیه های تعاونی شد و افزود: اتاق تعاون جلساتی را برای رفع موانع و مشکلات اتحادیه ها تشکیل داده و آنها را از مظلومیت خارج سازد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید کمیته عارضه یابی تعاونی های مشکل دار با همکاری اتاق و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل بگیرد گفت: بررسی و مشکلات شرکت تعاونی های مشکل دار، نقشه راهی را برای مدیران استانی مشخص می کند تا در این زمینه برنامه ریزی دقیق تری داشته و شاهد تحقق اقتصاد تعاونی در استان باشیم.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 761833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟