لحظه به لحظه با عملیات 16 ساعته نجات زن و شوهر تهرانی + فیلم
حجم ویدیو: 8.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09

به گزارش رکنا،سید جلال ملکی درباره این عملیات نجات اظهار کرد: ساعت ۱۳ روز گذشته در پی اطلاع رسانی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران یک مورد گرفتار شدن فرد در ارتفاعات کوهستان اعلام شد که گروه امداد و نجات ویژه سازمان آتش نشانی که در ایستگاه ۷۴ مستقر هستند. به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: نفراتی از هیات کوهنوردی نیز به تیم آتش نشانی تهران ملحق شدند و گروه دیگری نیز از جمعیت هلال احمر به ارتفاعات اعزام شدند.

ملکی گفت: آتش نشانان مسیر حرکت را به سوی قله چین کلاغ که محل تقریبی استقرار مددجویان بود آغاز کردند. نکته مثبت این بود که عزیزان پس از اعلام آدرس تغییر مکان نداده بودند؛ چرا که تغییر مکان می‌تواند باعث سردرگمی نیروهای امدادی می‌شود.

وی اظهارکرد: آتش نشانان بعد از حدود ۷ ساعت، بالاتر از قله چین کلاغ در جایی معروف به قله دوشاخ به خانمی حدودا ۶۰ ساله رسیدند که به همراه همسرشان قصد پیاده روی در ارتفاعات را داشتند؛ اما این محل بسیار صعب العبور بود. این خانم از ناحیه پای چپ دچار مصدومیت شده بود و قادر به حرکت نبود. آتش نشانان و نیروهای امدادی این خانم را به روی بسکت مخصوص حمل افراد مهار کردند و به سمت پایین حرکت دادند. بعضی از قسمت های این مسیر برفگیر شده بود و در برخی نقاط معبر های خاکی به حدی باریک بود که یک نفر به سختی می توانست تردد کند.

وی گفت: نیرو ها حدودا ساعت ۹ به سمت ارتفاعات پایین حرکت کردند از ارتفاعات کوی فراز این فرد را پایین آوردند و مقابل ایستگاه ۱۲۴ آتش نشانی این خانم را به عوامل اورژانس تحویل دادند. زمانی که نیروها فرد را تحویل دادند و به ایستگاه های خود مراجعه کردند حوالی ساعت پنج بامداد بود. یعنی حدود ۱۶ ساعت این عملیات به طول انجامید.

وی ادامه داد: نیرو های امدادی حدود ۱۰ ساعت در مسیر برگشت بودند و با توجه به اینکه کوهنورد مصدوم را روی زمین حمل می کردند بسیار با احتیاط عملیات را انجام دادند.

ملکی در پایان گفت:‌در این یام تقریبا هفته ای نیست که حادثه کوهستان رخ ندهد، برای همین سال ها است که سازمان آتش نشانی دو گروه ویژه کوهستان را راه اندازی کرده است. باز هم از شهروندان تقاضا می کنیم که شرایط جسمی و بدنی خود را در نظر بگیرید و بعد از مسیرهای اصلی خارج نشوید و پیش از تاریک شدن هوا سریعا خود را به ارتفاعات پایین تر برسانید.

کدخبر: 744343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟