مسمومیت 210 دانش آموز با گاز مونوکسید کربن از آغاز آذرماه / اکثر دانش آموزان دختر بودند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از اواسط مهرماه 1401 تا امروز دهم بهمن ماه در چهار نقطه کشور ، یعنی در قم، اردبیل، قوچان و ساری شاهد مسمومیت بیش از 210 دانش آموز در ساعت حضور در مدارس با گاز مونوکسید کربن بودیم.

مسمومیت ۵۱ دانش آموز و کادر هنرستان نور قم

پیش از ظهر22 مهر ماه خبر مسمومیت  ۵۱ نفر از دانش آموزان هنرستان نور واقع در محله یزدانشهر به همراه تعداد اندکی از پرسنل آموزشی اعلام شد.علت مسمومیت استنشاقی علت اصلی این اتفاق است.

گازگرفتگی 50 دانش آموز در ساری

به گزارش جمعیت هلال احمر، ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه شنبه شب، گزارش مسمومیت ۵۰ دانش آموز در مدرسه شبانه روزی امام حسین (ع) در ساری بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن به هلال‌احمر اعلام شد.بلافاصله یک تیم از جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی و پشتیبانی به محل اعزام شد.

مسمومیت ۱۵ دانش آموز دبیرستان دخترانه فاطمیه قم

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم روز هشتم بهمن ماه از مسمومیت 15 دانش آموز  دبیرستان دخترانه فاطمیه خیابان صفاشهر قم خبر داد . همه با علایم تهوع استفراغ و سرگیجه به مراکز درمانی منتقل شدند.

مسمومیت ۱۸ نفر در یکی از مدارس قم

عصر امروز 10 بهمن ماه حادثه مسمومیت در مدرسه دخترانه فاطمیه قم باردیگر به مرکز اورژانس اعلام شد. اینبار 18 دانش‌آموز و یک معلم را راهی بیمارستان کرد.

مسمومیت 61 دانش‌آموزان و معلم اردبیلی

ظهر 26 دی  ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه از دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل به مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس اردبیل گزارشی مبنی بر سردرد، ضعف جسمانی، خستگی شدید، حالت تهوع و استفراغ تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدرسه گزارش شد.

 ۶۱ دانش‌آموز، معلم و کادر دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل که دچار مسمومیت نشت گاز مونوکسید کربن از موتورخانه مدرسه شده بودند که ۵۸ نفر برای اقدامات بیشتر به مراکز درمانی بیمارستانی توسط عوامل اورژانس اردبیل منتقل شدند

مسمومیت دانش آموزان در قوچان

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان دوم بهمن از گازگرفتگی ۴۰ دانش آموز روستای شفیع از توابع شهرستان قوچان خبر داد و اعلام کرد که حال 15 دانش آموز وخیم است.

در ادامه این خبر رئیس آموزش و پرورش قوچان با بیان اینکه مسمومیت ۴۰ دانش‌آموز در یکی از روستاهای قوچان صحت ندارد، گفت: تنها ۱۵ دانش آموز به دلیل سردرد به اورژانس منتقل شدند.

بر این اساس از اول پاییز و آغاز فصول سرد، تا امروز دهم بهمن ماه 210 دانش آموز فقط در چهار نقطه کشور در زمان حضور در مدارس دچار مسمومیت خطرناک با گاز مونوکسید کربن شدند.

مسمومیت 50دانش آموز در مدرسه شبانه‌روزی در ساری (13آذر)
مسمومیت 15دانش آموز دختر در دبیرستان فاطمیه قم(8بهمن)
مسمومیت مجدد 18دانش آموز دختر در دبیرستان فاطمیه( امروز)
مسمومیت 61دانش آموز دختر در دبیرستان فرزانگان اردبیل(26 دی)
مسمومیت 15دانش آموز در قوچان (2 بهمن)
 
 

مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در بهار

 این آمار در حالی مطرح است که اوایل سال نیز، یعنی در بهار شاهد چند مورد مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور بودیم به طور مثال چهارم اردیبهشت ، مسمومیت دانش آموزان و معلمان در  مدرسه رهنما خوزستان به اورژانس اعلام شد یا مسمومیت ۱۴ دانش‌آموز بیله سوار در ششم اردیبهشت ماه امسال باعث راهی شدن آنها به بیمارستان شد.

 ۴۸ هزار بخاری گازی و یک هزار بخاری نفتی مدارس استاندارد نیستند

و اما روزگذشته معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت و گویی که در رکنا منتشر شد که خبر داد:  ۴۸ هزار بخاری گازی و یک هزار بخاری نفتی مدارس استاندارد نیستند.

خان‌محمدی با بیان اینکه ابتدای سال تحصیلی ۷۲۵ میلیارد تومان برای ساماندهی سیستم‌های گرمایشی تزریق کردیم و معتقدیم شعله مستقیم از مدارس شش کلاسه به بعد باید خارج شود اظهار کرد: ۴۹ هزار کلاس درس باید استانداردسازی شود. سهم ما از عوارض گار ۲۰ درصد بود که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به ۵۰ درصد رسیده است و استانداردسازی یک بخش از مدارس تا پایان این دولت را انجام می‌دهیم.

وی افزود: ۴۸ هزار بخاری گازی و یک هزار بخاری نفتی داریم که باید استاندارد شوند و تا پایان سال تحصیلی ۱۴ هزار  سیستم گرمایشی استاندارد می‌شود.

کدخبر: 865876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟