Iranian heritage sites on way to be more tourist-friendly

"اماکن مهم [میراثی] تاریخی و فرهنگی ، به ویژه مکانهایی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند ، باید علاوه بر استراتژی های حفاظت و بازسازی ، برنامه های گردشگری همه جانبه را نیز اتخاذ کنند."

این مقام مسئول با ذکر چند نمونه خاطرنشان کرد: "مقامات هر مقصد گردشگری باید بتوانند خواسته های مسافران ، نیازهای جسمی و روحی آنها را پیش بینی کنند. برای مثال ، باید فضاهای مناسبی را برای استراحت هنگام بازدید ، برای [نوشیدن] چای و قهوه ، عکس گرفتن ، خرید سوغاتی و ... تعیین کنید. "

این مقام مسئول افزود: "مقاصد سفر باید به تجهیزات و فن آوری پیشرفته همراه با علائم و تابلوهای اطلاعاتی مناسب مجهز شوند."

مقام دیگر در سخنان خود به رویکرد تخصصی گردشگری که کشور بیش از گذشته دنبال می کند اهمیت زیادی داد.

"این رویکرد تخصصی گردشگری ما را در مورد گردشگری انبوه ، که دارای معایب و نقایص است ، هشدار می دهد ... و از این نظر ، تورهای گشت و گذار می توانند برای جوامع محلی و اقتصاد آنها مفید تر باشند. "

"ما باید با توجه زیاد به تورهای طبیعت گردی ، گردشگری روستایی ، بوم گردی ، گردشگری کشاورزی به عنوان ابزاری برای توانمندسازی جوامع محلی و مشاغل سفر ، استراتژی های بازاریابی را دوباره تعریف کنیم ، محصولات گردشگری را دوباره تعریف کنیم."

وی همچنین یادآور شد: صنعت گردشگری می تواند اهداف توسعه پایدار را به طور م followثر دنبال کند. "هنگامی که همه ما به عنوان ارائه دهنده خدمات گردشگری با اصول و رویکرد توسعه پایدار آشنا شده و آنها را به طور کامل اجرا کنیم ، می توان توسعه پایدار را تقویت کرد."

"من امیدوارم که صنعت گردشگری ایران در اهداف گردشگری پایدار پیشرفت مداوم داشته باشد. روز به روز به سمت ... اکنون که ما در یک ویروس ویروس کرونا فلج کننده قرار داریم و همه ذینفعان صنعت گردشگری در داخل و خارج از کشور از این فرصت برای بررسی و تجدید فرآیندهای قبلی استفاده می کنند. "

“We are also striving to be able to effectively identify weaknesses by reviewing existing policies and programs, and to move towards sustainable tourism with a stronger determination and a more professional view.”

Teymouri also stressed the need to re-analyze target markets, redefine tourism products, and improve the level of e-services during the coexistence with the coronavirus and post-corona world.

ایران انتظار دارد که از مکانهای متعدد گردشگری خود مانند بازارها ، موزه ها ، مساجد ، پل ها ، حمام ها ، مدارس ، مقبره ها ، کلیساها ، برج ها و عمارت ها یک بن بهره بگیرد که 24 مورد از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. طبق برنامه چشم انداز گردشگری 2025 ، هدف آن افزایش تعداد ورود گردشگران از 4.8 میلیون نفر در سال 2014 به 20 میلیون نفر در سال 2025 است. بنابراین بدون شک تلاش خود را برای دستیابی به یک هدف نسبتاً بلند پروازانه انجام می دهد اما وقتی این اتفاق می افتد صنعت سفر تغییر یافته تر به نظر برسد


MH

news code: 640319 edit
لینک کپی شد
Was this news useful?