میزبانی ایران در مسابقات کشتی نظامیان جهان

 سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تبیین برنامه‌ها و تمهیدات سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی نظامیان جهان (سیزم) با اشاره به اینکه ورزش در جهان به عنوان یک دیپلماسی تخصصی یاد می‌شود، اظهار داشت: قهرمانی فردی و تیمی باعث بالا رفتن پرچم آن کشور خواهد شد.

به گزارش رکنا، وی گفت: از ۲۹ آبان تا چهارم آذر سی و پنجمین مسابقات کشتی نظامیان جهان با محوریت ستاد کل نیرو‌های مسلح و به میزبانی نیروی انتظامی برگزار می‌شود؛ پس از المپیک ورزش نظامیان جهان دومین رویداد بزرگ جهانی است که ۱۴۰ کشور عضو سازمان بین الملی سیزم هستند.

سردار حاجیان افزود: موضوع دیپلماسی ورزشی بسیار مهم است و هدف سیزم صلح بین‌الملل و ایجاد هم‌بستگی بین نیرو‌های نظامیان جهان است و شعار آن دوستی از طریق ورزش است؛ همچنین توسعه روابط بین‌الملی نظامیان جهان از طریق صلح بین‌الملل از دیگر اهداف این مسابقات است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ستون امنیت منطقه با افتخار میزبان این رویداد است، اضافه کرد: ۳۰۰ نفر در قالب ۲۲ کشور در این رویداد بین المللی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افتتاحیه این مراسم روز شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و تیم‌ها در قالب کشتی آزاد و فرنگی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

سردار حاجیان با بیان اینکه تیم نظامیان ایران در قالب ۳۶ نفر در این مسابقات شرکت خواهد کرد، گفت: در دوره گذشته جمهوری اسلامی ایران نائب قهرمان شده بود.

کدخبر: 741310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟