ناگفته های تنها شاهد تیرباران وکیل پرونده های میلیاردی در کامرانیه / دختر 24 ساله در پارکینگ چه می کرد ؟ +  عکس

ساعت 11:07 شامگاه چهارشنبه 4 اردیبهشت، زن جوانی هراسان با پلیس تماس گرفت و از شلیک‌های مرگبار به وکیل 45 ساله‌ای به‌ نام حمید حاجیان و خانم جوانی که همراهش بود خبر داد. او گفت: شب حادثه طبق معمول حمید حاجیان – وکیل پایه یک دادگستری- برای رسیدگی به پرونده‌هایش در دفتر مانده بود. بعد از اتمام کار، من به همراه او، دوستم و سرایدار ساختمان سوار آسانسور شدیم و به پارکینگ رفتیم. به محض رسیدن به پارکینگ یادم افتاد که وسیله‌ای را در دفتر جا گذاشته‌ام. به همراه سرایدار ساختمان به دفتر برگشتم و مقتول و دوستم در پارکینگ به انتظار ما ایستادند. داخل آسانسور بودیم که صدای شلیک‌های پی در پی آمد. خودمان را به پارکینگ رساندیم و با صحنه دلخراشی مواجه شدیم. حمید و دوستم که زن جوانی بود با شلیک گلوله مجروح شده بودند.

موضوع بلافاصله به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. نخستین بررسی‌های تیم تحقیق از محل حادثه نشان می‌داد سه گلوله به وکیل 41 ساله که دکترای حقوق خصوصی دارد، اصابت کرده که یکی از آنها به سرش برخورد کرده بود. زن جوان نیز به سختی در چند کلمه به پلیس گفت: وقتی با وکیلم از آسانسور بیرون آمدیم ناگهان مرد جوانی از پشت خودروهایی که در پارکینگ پارک شده بودند بیرون آمد. او درحالی که اسلحه کلت کمری در دست داشت به سمت ما تیراندازی کرد.پس از انتقال مجروحان به بیمارستان، وکیل حاجیان جان باخت اما زن جوان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

در بازرسی میدانی از صحنه جنایت 8 پوکه و 2 مرمی کشف شد. همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که دوربین مداربسته ساختمان محل جنایت به طرز مرموزی از کار افتاده بود بنابراین هیچ تصویری از عامل این جنایت به‌دست نیامد. اما بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد که عامل این تیراندازی با موتورسیکلت از محل گریخته است.در بررسی‌های میدانی از صحنه جرم مشخص شد که هدف تیرها فقط حاجیان بوده است اما از آنجا که چند شلیک کور نیز رخ داده زن جوان نیز مجروح شده است.

مردی با نقاب

همچنین مشخص شد ضارب که صورتش را با نقاب پوشانده بود، از در ورودی وارد ساختمان شده است. در ورودی ساختمان خراب بوده و براحتی بسته نمی‌شده است؛ همین مسأله باعث شده بود که ضارب از فرصت استفاده کند و در پارکینگ به کمین بنشیند.

تحقیقات نشان می‌داد که مقتول دو فرزند یک ساله و 5 ساله دارد و به خاطر مسائل کاری تا دیر وقت در دفترش مشغول رسیدگی به کارهایش بوده است.

مراقبت ویژه از تنها شاهد

محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز در رابطه با این حادثه گفت: شامگاه چهارشنبه تیراندازی در خیابان کامرانیه به ما اعلام شد. باتوجه به حساسیت موضوع به همراه بازپرس کشیک ویژه قتل راهی محل حادثه شدیم. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که وکیل پایه یک دادگستری به‌همراه یک زن جوان در پارکینگ ساختمانی که محل کارش بوده توسط فرد ناشناسی هدف گلوله قرار گرفته است.

گلوله‌ها به سر و کمر وکیل 45 ساله برخورد کرده بود به بیمارستان منتقل شد. زن جوان هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است تا به محض بهبودی از او تحقیقات صورت گیرد.شهریاری گفت: برخی از افراد و همکاران وی مدعی شدند که حاجیان وکیل برخی پرونده‌های متهمان مفاسد اقتصادی بوده است اما این موضوع هنوز به اثبات نرسیده است و صحت و سقم آن مشخص نیست. هنوز علت و انگیزه مهاجم یا مهاجمان مشخص نشده و دستورات لازم برای شناسایی این افراد صادر شده است.

در حالی که تحقیقات برای رمزگشایی از پرونده قتل حمید حاجیان ادامه دارد مشخص شد که نام وی در دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بانک سرمایه نیز مطرح شده بود. یک بازرگان مشهور و از بدهکاران بانک سرمایه، اسفند گذشته حاجیان را «یک وکیل بانفوذ» معرفی کرد.»هرچند که سیامک مدیرخراسانی، وکیل این بازرگان به خبرگزاری فارس گفته قتل حاجیان ارتباطی با پرونده موکل من ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مرجان همایونی

کدخبر: 472243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟