به گزارش رکنا، سرهنگ یوسف سپهوند، جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: به دنبال دریافت اطلاعات مردمی مبنی بر وقوع یک مورد زمین خواری در شهرستان اراک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس Police آگاهی استان قرار گرفت. 
این مقام انتظامی بیان کرد: در این راستا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و دستگاه قضایی یک تیم عملیاتی به منطقه اعزام و صحت خبر مورد پیگیری قرار گرفت. 
وی در ادامه گفت: با توجه به اظهارات متهمان مبنی بر مالکیت و نیز در محدوده منابع طبیعی نبودن زمین های مذکور، با کارشناسی اراضی منطقه از سوی عوامل اداره منابع طبیعی، صحت خبر تایید و با دستور قضایی، نسبت به رفع تصرف از زمین مورد نظر اقدام شد. 
سپهوند افزود: در این راستا 50 هزار متر مربع زمین از دست زمین خواران آزاد شد و ارزش ریالی این زمین ها حدود 50 میلیارد ریال برآورد شده است. 
وی گفت: تاکنون هفت متهم در ارتباط با این پرونده دستگیر و به مقام های قضایی معرفی شدند. 
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: مبارزه با پدیده زمین خواری همواره در دستور کار پلیس بوده و ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی به صورت ویژه هرگونه تغییرات و اقداماتی را که مظنون به زمین خواری باشد به مقام های قضایی اطلاع می دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟