داورزنی: تمام کارهای فدراسیون والیبال باید مکانیزه شود

به گزارش رکنا و طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون والیبال ، محمدرضا داورزنی امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) در نشست مشترک و هم‌اندیشی مسئولین فدراسیون با روسای هیات‌های استانی و مدیران عامل باشگاه‌های والیبالی کشور که در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد، گفت: خوشحالم که به نظمی رسیدیم که کمتر سلیقه در آن نقش دارد. با توجه به تلاش دولت برای الکترونیکی انجام امور، فدراسیون والیبال هم برای تنظیم برنامه و اجرای آن‌ها، سامانه ملی خود را امروز راه‌اندازی می‌کند، شاید در ابتدا کمی سخت باشد که هیات‌ها خود را با سامانه وفق دهند، اما باید سختی را بپذیریم که به نظم خوبی برسیم.

وی ادامه داد: در دورانی که اکثریت اتفاقات کشور از طریق سامانه‌ها انجام می‌شود، ثبت نام مسابقات و برگزاری از طریق سامانه کار ساده‌ای است. در مدت ۳۰ سال گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری زیادی در برگزاری مسابقات داشتیم و بسیاری برای رشد والیبال زحمت کشیدند تا استعدادها کشف شوند، اما روش سنتی مشکلاتی برای فدراسیون داشت که در سطح مسابقات بین المللی مثل قهرمانی آسیا هم دچار جریمه شدیم و در لیگ داخلی هم این اتفاقات رخ داد که منجر به پرونده و جرایمی برای بازیکنان شد و با اسامی مختلف در مسابقات شرکت می‌کردند. استفاده از این سامانه مزایای بسیار زیادی از جمله برطرف شدن این مشکلات را دارد.

رییس فدراسیون والیبال با بیان این‌که همواره با مشکلی جدی رو به رو بودیم و دوستان در استان‌ها به جای تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های استانی به نمایندگان مجلس متوسل می‌شدند، عنوان کرد: ویژگی این سامانه خروج از سلایق و فشارهای شخصی است. هر استانی که لیگ دارد یا می‌خواهد در قهرمانی کشور حضور داشته باشد، باید از طریق سامانه اقدام کند تا نظم لازم به وجود آید. طبیعتا پس از شروع به کار، نواقص مشخص خواهد شد اما به مرور برطرف می‌شود که به برگزاری منظم و هدفمند برنامه ها کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که استفاده از سامانه ملی انگیزه برای استان‌ها ایجاد‌ می‌کند چون فرصت دیده شدن به استعدادها می‌دهد، گفت: به عنوان هدف ابتدایی فدراسیون که والیبال را توسعه دهد این فرصت را ایجاد می‌کند که بازیکنان در شهرهای مختلف دیده شوند و با حضور در مسابقات مختلف بازیکنانی که می‌توانند برای والیبال کشور مفید باشند، ارتقا یابند.

داورزنی تاکید کرد که اپراتورها در استان‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند تا این سامانه سریع تر عملیاتی شود. فدراسیون در برگزاری دوره های آموزشی مشکلی ندارد و دوستان می‌توانند آنلاین یا حضوری کار را یاد بگیرند و این وظیفه را به خوبی انجام دهند. امسال مسابقات لیگ برتر یا دسته یک از طریق این سامانه نظم بهتری خواهد داشت.

رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری این‌که عمده کارهای حضور تیم‌های ایران در مسابقات برون مرزی و ارتباط با فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا به صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: مجبوریم تمامی کارهای والیبال در کشور را هم مکانیزه کنیم تا با همکاری باشگاه‌ها و هیات‌های استانی در اجرای این سامانه، همه چیز منظم‌تر پیش برود.

وی تصریح کرد: مجموعه والیبال باید تبدیل به رشته‌ای توسعه یافته در کشور شود. باید ساختار و استفاده از تکنولوژی های جدید با استانداردهای لازم را رعایت کنیم. برگزاری سمینارها و اعطای مدرک و … در مجموع لازمه است که این سیستم مکانیزه را در کل امور راه اندازی کنیم. کلاس های داوری و مربیگری همه مکانیزه خواهد شد و به پیشرفت والیبال و ارتقای مکانیزم برگزاری برنامه ها کمک خواهد کرد.

داورزنی موفقیت‌های والیبال را مرهون زحمات تمامی اعضای خانواده این رشته ورزشی از جمله روسای هیات‌های استانی و مدیران عامل باشگاه‌های شرکت کننده در این مراسم دانست و گفت: آنچه اتفاق افتاده با کمک و درایت شما بوده است. همه کمک کردند که والیبال به نقطه ای برسد که بتوان به آن افتخار کرد و باید باقی کارها را به سمتی ببریم که روند موفقیت والیبال تداوم یابد.

وی کاهش مشکلات سازمان لیگ در برگزاری لیگ‌ها و مسابقات قهرمانی کشور را یکی از محاسن راه‌اندازی سامانه ملی والیبال دانست و گفت: استفاده از این سامانه دخالت سلیقه افراد در کارها را کاهش می‌دهد و باعث تغییراتی در اجرا می‌شود، زیرا دیگر نظر افراد در روش مکانیزه نقشی ندارد و همه ملزم هستند براساس سامانه عمل کنند. قرارداد بستن بازیکنان با چند باشگاه از جمله مشکلات مهم برگزاری مسابقات بود که با مکانیزه کردن کار در سازمان لیگ، این مشکلات برطرف می‌شود.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری هیات‌های استانی و باشگاه‌ها و با استفاده از سامانه ملی والیبال ضمن تداوم رشد و ارتقای والیبال کشور، به استانداردهای روز دنیا نزدیک شویم و شاهد نظم بهتری در برگزاری مسابقات باشیم.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 794079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟