جلسه مدیران سازمان لیگ با مدرس امنیتی کنفدراسیون فوتبال آسیا

به گزارش رکنا و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران ،  هیثم چامیز  «Hayssam Chmayse» از کشور استرالیا جهت برگزاری یک کارگاه آموزشی برای افسران امنیتی باشگاه های لیگ برتری به ایران سفر کرده و امروز صبح جلسه ای با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار کرد.

در ابتدای این جلسه بهاروند رییس سازمان لیگ   ضمن بیان توانمندی های فوتبال کشورمان در عرصه ملی و باشگاهی اظهار داشت: سالانه بیش از ۷ هزار مسابقه باشگاهی  در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در ایران برگزار می شود که در سطح قاره آسیا این تعدا مسابقه بی نظیر است. همچنین فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال ایران همواره یکی از مطرح ترین  قاره آسیاست و تیم ملی فوتبال کشورمان در رده بندی فیفا برترین تیم قاره آسیاست. این اتفاق درحالی رقم خورده که در سه سال گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشور نتوانسته ایم از منابع مالی که در فیفا و AFC داشته ایم استفاده کنیم با این حال تیم ملی فوتبال کشورمان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ سریع ترین صعود را در قاره آسیا به جام جهانی داشته و امیدواریم بتوانیم در جام جهانی قطر بهتر از جام جهانی ۲۰۱۸ نتیجه بگیریم.

رییس سازمان لیگ تصریح کرد: ما و همکاران مان در فدراسیون فوتبال در تلاش هستیم سطح فوتبال کشورمان را بهبود بخشیده و به بالاترین سطح استاندارد برسیم هرچند به دلیل اینکه نتوانسته ایم بخاطر تحریم های ظالمانه  از منابع مالی خود استفاده کنیم باشگاه های کشورمان دچار مشکلات مالی شده اند.

بهاروند در پایان ضمن خوشامدگویی به هیثم چامیز به کشورمان گفت: امیدواریم بتوانیم در این کارگاه آموزشی افسران امنیتی باشگاه های لیگ برتری ما بخوبی از دانش و تجربیات شما دراین زمینه بهره ببرند.

هیثم چامیزمدرس امنیتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز گفت: از پذیرایی و میهمان نوازی گرم شما بسیار ممنونم و خوشحالم فوتبال ایران در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد.

شهریاری: از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور افسران امنیتی کارآزموده است

پریا شهریاری مدیر فنی و توسعه فوتبال کشورمان نیز در این جلسه اظهار داشت: از حضور شما در ایران خوشحالیم و می دانیم که یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها در لیگ برتر و لیگ یک فوتبال کشورمان لازم است داشتن افسران امنیتی کارآزموده است و این مساله یکی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیاست و به همین دلیل از AFC  در خواست برگزاری چنین دوره ای را در کشورمان کردیم و امیدوارم که افسران امنیتی باشگاه های لیگ برتری ما به خوبی بتوانند از این کارگاه آموزشی که شما برگزار می کنید نهایت استفاده را ببرند. یکی از مهم ترین مسایل امنیتی مسابقات فوتبال طرح تخلیه ورزشگاه هاست که می خواهیم دراین بخش از تجربیات شما نهایت استفاده را ببریم.

مدیر فنی و توسعه سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد: جدول زمانبندی این کارگاه آموزشی و برنامه مشخصات کارگاه تدوین شده و امروز بعد از این جلسه نیز بازدیدی از ورزشگاه آزادی خواهیم داشت تا از نظرات شما برای بهتر شدن وضعیت ورزشگاه آزادی در زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر بهرمند شویم و کارگاه آموزشی دو روزه نیز از فردا آغاز خواهد شد.

مهدی: در پسا کرونا ورزشگاه های کشور با ۷۰ درصد ظرفیت پذیرای تماشاگران شده است

سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ نیز در این جلسه اظهار داشت: تمامی مسابقات فوتبال باشگاهی ما در لیگ ها مختلف با همکاری و هماهنگی پلیس و نیروی انتظامی برگزار می شود به طوریکه در لیگ برتر یگان ویژه و در لیگ دسته اول یگان امداد در برگزاری نظم و امنیت مسابقات  با  سازمان لیگ فوتبال ایران همکاری می کنند و براساس حساسیت مسابقه تعداد نیروهای پلیس در هر مسابقه متفاوت و براساس تخمین خود فرماندهان پلیس انجام می شود. حراست سازمان لیگ فوتبال ایران نیز با همکاری حراست وزارت ورزش از گیت های ورودی ورزشگاه ها تا مقابل ورودی رختکن تیم ها و داوران امنیت لازم را برقرار می کنند.

وی تصریح کرد: بعد از فروکش کردن بیماری کرونا سازمان لیگ فوتبال ایران با همکاری وزارت بهداشت ابتدا مجوز حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در ورزشگاه ها را صادر کرد و در دوران پسا کرونا اکنون نیز حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت ورزشگاه ها تماشاگران در ورزشگاه حاضر می شوند. به طوریکه در فینال جام حذفی و همچنین اختتامیه لیگ برتر بیست و یکم تماشاگران زیادی در ورزشگاه حاضر شدند.

مدیر مسابقات سازمان لیگ با اشاره به اشتیاق زیاد مردم کشورمان به فوتبال عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که درپسا کرونا داریم حضور بیش از حد تمشاگران در ورزشگاه هاست که باعث ازدحام هواداران در بیرون از ورزشگاه می شود که در تلاش هستیم این مساله را از طریق بلیت فروشی الکترونیک و کنترل تماشاگران واکسینه شده به حداقل برسانیم.

هیثم چامیز در پایان این جلسه ابراز امیدواری کرد که در پایان کارگاه آموزشی دو روزه در فوتبال کشورمان افسران امنیتی باشگاه های لیگ برتری با یکدیگر در ارتباط مداوم باشند و سیستم امنیتی یکسانی برای تمامی ورزشگاه های کشور ایجاد و اجرا شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 793978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟