قلعه نویی: روی آسفالت کمی چمن ریختند/ با تیم شهرستانی مظلوم این کار را نکنید

هدایت گل گهر سیرجان به عهده امیر قلعه‌نویی است. گل گهر سیرجان با 17 امتیاز در رده هشتم قرار دارد. گل گهر سیرجان در هفته سیزدهم با نتیجه 2 بر صفر از سد نفت مسجد سلیمان عبور کردند. گل گهر سیرجان در 5 هفته گذشته 2 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست کسب کردند. گل گهر سیرجان به واسطه حکم انضباطی در 3 بازی با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

به گزارش رکنا ورزشی، امیر قلعه نویی، سرمربی گل گهر سیرجان، بعد از دیدار تیمش مقابل ذوب آهن اظهار کرد: اولا می‌خواهم ازیک سال حضور در ذوب آهن یاد کنم. من درس معرفت و اخلاق را در این باشگاه یاد گرفتم. شرایطمان در نیم فصل اول خوب نبود اما پای کادرفنی ایستادند و شرایطمان بهتر شد. از میزبانی باشگاه هم تشکر می‌کند.

وی با انتقاد از زمین چمن ورزشگاه فولادشهر گفت: این زمین شرایط خوبی برای مسابقه نداشت. تیم های مهدی تارتار بازی مالکانه انجام می‌دهد و این زمین برای تیم آقای تارتار هم دردسر دارد. گویا روی آسفالت فقط یک مقدار چمن ریخته بدون که سبز شود.

سرمربی گل گهر با بیان اینکه تیمش شانس آورد که در شروع بازی گل نخورد گفت: در طول بازی موقعیت‌های زیادی داشتیم که نتوانستیم استفاده کنیم. واقعا هفت، هشت بازیکن را به علت آنفولانزا نداشتیم. یک آنفولانزای شدید در تیم ما افتاده است. دو بازیکنی را هم که در نیمه دوم به زمین فرستادیم، شادابی لازم را نداشتند و مجبور شدیم همان بازیکنان را تعویض کنیم تا شرایطشان بد نشود. البته بازیکنان جایگزین دوندگی لازم را داشتند اما در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم. به غیر از ابتدای بازی، موقعیت چندانی به ذوب آهن ندادیم. در اواخر مسابقه هم ذوب آهن موقعیت داشت. ما هم ما دو، سه موقعیت خوب داشتیم که پورعلی و برزای از این موقعیت‌ها استفاده نکردند.

قلعه نویی تصریح کرد: بازی واقعا خوب نبود. رک می‌گویم. اگر شرایط چمن بهتر بود، بازی هم بهتر می‌شد. از بازی راضی نیستم. شاید افت کیفیت بازی به خاطر مشکلات ما و مصدومیت‌ بازیکنان‌مان هم بوده باشد.

او در واکنش به اینکه ذوب‌آهن از زمان جدایی او "سال‌های کابوس‌واری" را سپری کرده است، گفت: ذوب آهن یک تیم ریشه دار است و نایب قهرمان آسیا و سه بار نایب قهرمان لیگ برتر شده است. افتخارات ذوب آهن زیاد است. این تیم با امکاناتی هم که دارد، پتانسیل بالایی دارد. تارتار هم هر جا می‌رود، شرایط تیمش بهتر می‌شود. امیدوارم ذوب آهن به آن جایگاه برگردد. در سال‌ فعالیتم در این تیم، یکسری مسائل در نیم فصل اول بود که نمی‌خواهم بیان کنم اما در نیم فصل دوم شرایطمان بهتر شد و اگر آن شرایط را ادامه می دادیم، اوضاعمان بهتر هم می‌شد. همیشه ذوب آهن را خانه خودم می‌دانم. این تیم را دوست دارم و از آن به نیکی یاد می‌کنم. شاید نفرات قبلی الان عوض شده اند اما این مرام و مسلک در این باشگاه نهادینه شده است. امیدوارم با بودن آقای تارتار به آن جایگاه برسد.

او درباره برآورد خود از نیم فصل نخست لیگ برتر گفت: مطلب اول این است که بازی‌ها فشرده بود. این موضوع شاید در ایران جا نیفتاده است. رفت‌ و ‌آمدها، شرایط زمین تمرین و مسابقه و نوع زندگی بازیکنان طوری نیست که ۴، ۵ روز یک بار بازی کنیم.

قلعه نویی خاطرنشان کرد: تیم ما شرایط خاص خود را دارد. بعد از ان اتفاق، از نظر روحی و روانی به هم ریختیم. نباید با ما این کار را می کردند. ما کاری نکردیم. در دو ماهی که در عالم برزخ هستیم، چه کسی جوابگو است؟ خانواده بزرگ سیرجان و بازیکنان شرایطی را تجربه می کنند که خوب نیست. جواب این ظلم را چه کسی می دهد؟ بازیکنان ما بعد از آن رای، یک آدم دیگر شده‌اند. وقتی با آنها حرف می زنم، در عالم دیگری هستند. به خدا این کار خوب نیست. زندگی دار مکافات است. اگر به غیر از من کس دیگری بود، این رای را نمی‌دادند. ما همه مراحل قانونی را انجام دادیم. استعلام‌ها را گرفتیم. هنوز برای من قابل هضم نیست. من ۴۲ سال است در فوتبال هستم و به عنوان بازیکن و مربی قهرمانی آسیا را دیدم. چرا با یک تیم شهرستانی مظلوم این کار را کردند؟ کسانی که این کار را کردند با خدای خود خلوت کنند.

وی ادامه داد: به خدا با تیم دیگری این کار را نمی‌کردند! هنوز زجر می‌کشیم. هنوز بازیکنان ما زجر می کشند. تکلیف را مشخص کنید که  از عالم برزخ بیرون بیاییم. بیشترین ضربه را از این شرایط می خوریم. ما در زمین حقمان را گرفتیم. کسانی که این رای را داده اند، جواب ما را بدهند. بازیکنی که با ماهی ۳۰۰۰ دلار به فوتبال ما آمده، خدمت به فوتبال نیست؟ باید بازیکن ۶۰۰ هزار دلاری جذب می کردیم تا کنار زمین بدود و بعد هم پولش را بگیرد؟ من کی‌روش استنلی را با ۱۰۰ هزار دلار آوردم و او بعدا آقای گل شد. این بازیکنان خوب هستند یا بازیکنی که دو سال بازی نکرده و ۶۰۰ هزار یورو می‌گیرد و به ریش ما می‌خندد؟

سرمربی گل گهر سیرجان ادامه داد: آقایانی که رای دادید، امیر قلعه نویی به فوتبال خدمت کرده است چرا که همین بازیکن ۳۰۰۰ دلاری، دو سال دیگر قرارداد یک میلیون دلاری می‌بندد. کاش من را جریمه می کردند. یک تیم شهرستانی با مردم کویرنشین و خونگرم را که می خواهد به فوتبال خدمت کند، نابود کردید. بازیکنان ما خیلی مرد هستند که با آن شرایط می دوند. حالا من نمی خواهم به مسائل ورود کنم اما زندگی ورزشی من مار و پله شده است!

کدخبر: 762013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟