گرایی: سال ۲۰۲۱ می‌توانست سال بهتری باشد/ قصد تغییر وزن ندارم

محمد علی گرایی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص اینکه سال 2021 برای او چگونه بود، اظهار داشت: سال ۲۰۲۱ می‌توانست سال بهتری هم باشد و اگر کم‌لطفی داوران در المپیک توکیو رخ نمی‌داد، می‌توانستم مدال المپیک را هم ضمیمه مدال رقابت‌های جهانی نروژ داشته باشم. در مجموع حکمتی وجود داشته که موجب شده است تا در این برهه زمانی به مدال المپیک نرسم تا تلاشم را چند برابر کنم و همچنان باانگیزه به تمریناتم ادامه دهم. 

وی ادامه داد: در رقابت‌های جهانی نروژ چیزی نمانده بود تا ولاسف را گیر بیندازم و نتیجه را به نفع خودم رقم بزنم و آن‌هایی که دستی بر آتش کشتی دارند، به خوبی متوجه می‌شوند که در حالت خاک چه فعل و انفعالی صورت گرفت و موجب شد تا ورق به سود ولاسف عوض شود. من روی تک‌تک مبارزاتم با برنامه به روی تشک رفتم و روی کشتی ولاسف هم به خوبی کار کرده بودم و می‌دانستم که باید از چه زاویه‌ای او را به دام بیندازم، اما متاسفانه در نروژ آن ریزه‌کاری خاصی که در نظر داشتم را نتوانستم پیاده کنم و نتیجه به سود ولاسف به اتمام رسید. قطعأ در رقابت‌های آینده تلاش خواهم کرد تا رنگ و جنس مدالم را ارتقا ببخشم و نفر اول وزن ۷۷ کیلوگرم جهان لقب بگیرم. 

گرایی تصریح کرد: همچنان باانگیزه و پرتوان به تمریناتم ادامه خواهم داد. در حال حاضر همراه با محمدرضا تمریناتم را پیگیری می‌کنم و حداقل روزی یک جلسه تمرین دارم و می‌خواهم سطح مطلوبی از آمادگی‌ام را حفظ کنم و در یک مسیر منطقی رو به جلو حرکت کنم. اخیرا هم شدت تمریناتم بیشتر کرده‌ام تا ان‌شاءالله در مسابقاتی که در پیش خواهیم داشت، در یک فرم ایده‌آل حضور پیدا کنم. قصدی برای تغییر وزن و رفتن به وزن بالاتر را ندارم و مشکل خاصی هم به لحاظ وزنی ندارم. آنچه برای من اهمیت دارد این است که بتوانم برای کشورم افتخارآفرینی کنم و در هر میدانی که به نمایندگی از ایران به روی تشک می‌روم، باعث سربلندی هموطنان‌مان شوم و با کسب مدال و افتخار، حتی برای لحظه‌ای هم که شده، دل آن‌ها را شاد کنم.

گرایی در پایان گفت: برای حضور در رقابت‌های لیگ نگاهم حرفه‌ای بود و صرفا به جنبه‌های مالی لیگ نگاه نکردم و درواقع در این فصل و بازه زمانی صلاح بر این بود که استراحت کنم و در لیگ به میدان نروم تا با یک ریکاوری مناسب بتوانم به برنامه‌هایی که برای خودم ترسیم کرده‌ام جامه عمل بپوشانم. برنامه‌ام برای ادامه مسیر این است که در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان و همچنین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو به خوشرنگ‌ترین مدال برسم و مدال طلایی که در دوره قبلی بازی‌های آسیایی به سینه زدم را در هانگژو هم تکرار کنم. در برنامه‌ها و اهدافی که برای خودم ترسیم کرده‌ام قطعا مرغوب‌تر و خوشرنگ‌تر کردن مدال از رقابت‌های جهانی و رسیدن به مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس گنجانده شده است که برای رسیدن به این اهداف لحظه‌ای پا پس نمی‌کشم و با تمام توانم به تمرینات طاقت‌فرسای کشتی ادامه خواهم داد.

انتهای پیام/

کدخبر: 760263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟