ووشوکارهای ایران به خانه اژدها می روند!

به گزارش گروه ورزشی، حسین اوجاقی درباره شرکت در رقابت‌های جهانی ووشو گفت: چینی‌ها صاحب این رشته هستند و به هیچ وجه نمی‌خواهند عنوان قهرمانی را از دست دهند و با تمام قدرت می‌خواهند در کشور خودشان قهرمان شوند.

وی افزود: ما نیز همه تلاش خود را می‌کنیم از عنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کنیم، هر چند حدود ۴۰ درصد از اعضای تیم ملی نسبت به دوره گذشته تغییر کرده است و افرادی عازم رقابت‌های جهانی می‌شوند که برای نخستین بار عضو تیم ملی شده اند و تجربه برون مرزی را ندارند، اما پرانگیزه هستند.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با ترکیبی از جوان‌ها و البته با تجربه‌هایی مثل محسن محمدسیفی در میدان بزرگ جهانی حاضر می‌شویم و امیدوارم با شرایط خوبی که فدراسیون برای ما فراهم کرده است، نتایج خوبی کسب کنیم.

وی افزود: چند اردوی خوب داشتیم از جمله اردو در سمنان و خراسان رضوی و در کنار آن دیدار‌های تدارکاتی خوبی با کشور‌های کرواسی، ارمنستان، لبنان و افغانستان برگزار شده است.

اوجاقی با اشاره به شرایط روحی و روانی مناسب ووشوکاران گفت: امیدوارم تا زمان مسابقه آمادگی روانی ووشوکاران حفظ شود و نتایج خوبی بگیریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حفظ قهرمانی دوره قبل تیم ملی افزود: فقط می‌توانم این قول را بدهم که در رقابت‌های جهانی چین عملکرد خوبی داشته باشیم و بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم.

سرمربی تیم ملی ووشو با بیان اینکه قوانین مسابقات نیز تغییر کرده است، گفت: تا پیش از این یک بار قبل از مسابقات وزن کشی انجام می‌شد و رقابت‌ها در چهار روز بود، اما حالا هر ورزشکار برنده باید در مبارزه بعدی خود هم وزن کشی کند، یعنی هر سانداکار تا فینال پنج بار وزن کشی خواهد کرد.

وی افزود: با این تغییر‌ها کار سخت‌تر شده است، ورزشکاران باید وزن خود را کنترل کنند، این موضوع باعث می‌شود از نظر جسمانی تحت فشار قرار گیرند و با همه این اوصاف باز هم قول می‌دهیم، عملکرد خوبی داشته باشیم.

اوجاقی با بیان اینکه فقط چین رقیب اصلی ایران نیست، گفت: حداقل ۱۰ کشور قدرتمند دیگر مانند روسیه، ویتنام، کره جنوبی، مصر و برزیل نیز از رقبای اصلی ما در مسابقات جهانی هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟