احیای برند فرش لری ضروری است

اسد عبدالهی در گفت‌وگو بخبرنگار رکنا در لرستان، اظهار کرد: شناسایی و معرفی امکانات و استعدادهای موجود در مناطق و بخش‌های مختلف اقتصادی که بتواند جایگزین درآمدهای نفتی شود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در بیشتر مناطق صنایع دستی به دلیل مزیت‌های نسبی فوق‌العاده و وفور مواد اولیه مورد نیاز آن در داخل کشور، عدم سرمایه‌گذاری زیاد و تکنولوژی پیچیده وارداتی، پایین بودن هزینه سرانه آموزش، ایجاد اشتغال و ... به عنوان یکی از محورهای استراتژی صادرات غیرنفتی تلقی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: به عنوان مثال  هنر فرش‌بافی یکی از موارد صنایع دستی بوده که از دیرباز مورد توجه همگان بوده است و امروز نیز در همه استان‌ها شاهد بافت آن با طرح‌ها و در رنگ‌های مختلف هستیم.

عبدالهی بیان کرد: هنر فرش‌بافی بازتابی از فرهنگ و هنر یک قوم و ملت محسوب می‌شود که باید مورد اهتمام ویژه مسئولین قرار گیرد.

وی گفت: بسیاری از بافندگان طرح‌ها و نقش‌های مختص استان و مناطق خود را بکار می‌برند و لرستان نیز سابقه طولانی در تولید فرش دستباف داشته است چنانکه مفرغ‌های کشف شده که بسیار به وسایل فرش‌بافی شبیه بوده گواه بر این موضوع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: قطعا خوشه فرش دستباف لرستان با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و با تکیه بر هنر اصیل فرش لری قادر به احیای برند آن خواهد بود.

عبدالهی اضافه کرد: ارتقای مهارت نیروی انسانی، بالابردن کیفیت محصول، تولید و تامین مواد اولیه، به روز رسانی طرح‌های فرش لری مطابق با سلایق بازارهای هدف و ... از جمله اهداف خوشه فرش لری است که امید می‌رود این صنعت کهن بتواند در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه فرش لرستان خوشه فرش از سال ۹۷ کار خود را آغاز کرده تا با تکیه بر همکاری تولیدکنندگان این صنعت، شرکت شهرک‌ها و سازمان صمت و ... گامی موثر در رونق این صنعت بردارند.

خبرنگار: امین پارسا_لرستان

کدخبر: 666089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟