زاکانی: خودروسازی را می توان نجات داد

انتخابات 1400 کمتر از 3 روز دیگر در 28 خرداد برگزار می شود و نامزدهای انتخاباتی به ارائه برنامه های خود می پردازند.

به گزارش رکنا، علیرضا زاکانی در گفت و گوی بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره راهکارش جهت رفع مشکل صنعت خودروسازی گفت: لازم است ورود واکسن کووبرکت به چرخه واکسیناسیون کشور به عنوان افتخار بزرگ ملی را تبریک بگویم.

وی ادامه داد: ما دو صورت ماجرا مقابلمان داریم یکی پیشرفت های چشمگیری کشور در عرصه موشکی نانو تکنولوژی و موارد دیگر و موضوع دیگر عقب افتادگی مفرط در عرصه هایی مثل خودرو داریم که بسیار آزار دهنده است. اولین کار استفاده از مدیرانی است که « ما می توانیم» را تجربه کرده باشند.همچنین بتوانند با خودباوری به سمت استفاده از جوانان خلاق و پر تلاش و استفاده از علم و دانش بروند.

زاکانی خاطر نشان کرد: در ابتدا به تحول مدیریتی نیاز داریم ، بعد از آن باید دانشگاه ها و پژوهشگاه ها را به صنعت خودرو متصل کرده تا این وضعیت خراب نداشته باشیم.

وی ادامه داد: صنعت خودروسازی ما با کیا کره شروع شد که امروز دنیا را فتح کرده اما ما همچنان در پراید مانده ایم که به عنوان آرزو برای مردم است و باید آن را ۱۳۰ میلیون تومان بخرند.این مایه خجالت زدگی است.

زاکانی افزود :شکستن انحصار خودرو و تولید لوازم آن امکانی را فراهم می‌کند که رقابت صحیحی در این عرضه صورت گیرد و شرایط به سمتی رود که توانمندی های کشور در خصوص خودروسازی به میدان آید.

وی‌در پایان گفت: ما باید بازخورد گرفته و صحنه رقابت را با شکستن انحصار و ورود فناوری ها به این عرصه در مسیری قرار دهیم که ایران تبدیل به مجموعه تولید کننده صنعت خودرو شده و ناظر به صادرات و رقابت دیگران فکر کنیم که هم بازار داخلی و هم بازار منطقه آفریقا امریکای لاتین را داریم لذا راحت می توان خودرو سازی را از این وضعیت نجات دهیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟