سه ماموریت مهم قوه قضاییه در انتخابات1400 / قوه قضاییه در فرایند اجرا و نحوه نظارت انتخابات مداخله‌ای ندارد

انتخابات 1400 / غلامحسین اسماعیلی در چهل و چهارمین نشست خبری با اشاره به سالروز پیروزی سوم خرداد افزود: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهرعزیز برگ زرینی در دفاع مقدس و دستاورد و یادگاری است از شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و مردان میدان هشت سال دفاع مقدس که جهاد و شهادت را برای دفاع از ایران اسلامی برگزیدند و اجازه ندادند که وطن و هموطنان اسیر دشمن باشند.

وی ادامه داد: یاد همه شهدای گمنام، شهدای غواص، از شهید محمد جهان آرا تا شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

اسماعیلی اظهارداشت: پیروزی جبهه مقاومت در نبرد شمشیر قدس در دفاع از قبله اول مسلمانان مصداقی از دفاع از حرم الهی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه و امتداد راهبردی آزادی خرمشهر و جبهه مقاومت و مکتب شهید سلیمانی بود.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به انتخابات پیشرو افزود:‌ این روزها ایران اسلامی ما مهیای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در برخی از حوزه های انتخابی است.

وی انتخابات را صحنه نقش آفرینی مردم عنوان کرد و گفت: انتخابات فرصت مناسبی برای بازسازی ارکان اقتدار کشور و ایجاد تحول با اتکای بر سرمایه های داخلی کشور است. حضور و مشارکت مردم در انتخابات مایه اقتدار و زمینه ساز تحول اجتماعی است.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: برگزاری انتخابات برعهده وزارت کشور و نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و قوه قضاییه در فرایند اجرا و نحوه نظارت انتخابات مداخله‌ای ندارد.

سه ماموریت مهم قوه قضاییه در انتخابات

وی تصریح کرد: البته باید بر این مهم اشاره کنم که قوه قضاییه به موجب قانون سه ماموریت مهم را در انتخابات برعهده دارد؛ پیشگیری از وقوع جرم، رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی و نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه های اجرایی که به همین منظور ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان ها تشکیل و با تعیین شعب و قضات ویژه با مراقبت و دقت های لازم در حال اجرا است.

اسماعیلی به همه نامزدها، ستادهای انتخاباتی و هواداران نامزدها و همه شهروندان رعایت و التزام به قانون را توصیه کرد تا انتخابات پرشور در فضای سالم رقم بخورد.

وی گفت: حضور مردم و رقابت داوطلبان و تامین امنیت زمینه ساز این خواهد بود که در ۲۸ خرداد امسال شاهد برگزاری انتخابات دیگر به نحوه شایسته باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 690739 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟