برنامه های ارتش به مناسبت سالگرد فتح خرمشهر

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی ارتش ، امیر سرتیپ دوم تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش، ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در آستانه سوم خرداد ، سالروز عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش با پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس دیدار و نشان فداکاری اعطایی فرمانده معظم کل قوا را به ۶ نفر از فرماندهان ایثار گر دوران دفاع مقدس اهدا کرد.

وی ادامه داد: تجلیل از تعدادی خانواده معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس در نقاط مختلف کشور، رونمایی از چندین جلد کتاب مرجع سازمان حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش و امضای تفاهم نامه این سازمان با بنیاد شهید انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های ارتش در این ایام خواهد بود.

امیر سرتیپ دوم تقی خانی گفت: رونمایی از 8 ترجمه کتاب ارزشمند «در کمین گل سرخ» که مقام معظم رهبری بر آن تقریظ داشته‍اند و به زبان های خارجی انگلیسی، اردو، روسی، فرانسوی، ایتالیایی، ترکی استانبولی، آذری و عربی، ترجمه شده جزو دیگر برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی یاد آور شد: این ترجمه ها که فراز هایی از زندگی پربرکت شهید سپهبد صیاد شیرازی را به رشته تحریر در آورده به همت معاونت اطلاعات ارتش به ۸ زبان زنده یاد شده آماده و در روز سوم خرداد در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با تعامل و همکاری خوب اصحاب محترم رسانه در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی، محتواهای متنوع و تأثیرگذاری در راستای تشریح عملیات غرورآفرین بیت المقدس و عملکرد ارتش و سپاه و نیروهای مردمی در آزاد سازی خرمشهر در قالب یادداشت، گزارش و گفت‌وگو تولید و منتشر می‍شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه نمونه هایی از تجهیزات و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی زمینی ارتش رونمایی خواهد شد، اضافه کرد: نشست های وحدت و همدلی فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز از جمله برنامه های سوم خرداد است.

امیر تقی خانی خاطرنشان کرد: اجرای رزمایش مشترک جنگ‍های الکترونیک، رونمایی از سامانه‍های آموزشی معاونت تربیت و آموزش ارتش، رونمایی از نماهنگ "خاک ایران" که با همکاری دفتر موسیقی و سرود صدا و سیمای مرکز آبادان تولید شده، پخش قسمت دوم مستند "من علی صیاد شیرازی" هستم با تاکید بر نقش و جایگاه وحدت آفرین آن شهید عزیز و حضور تعیین کننده رزمندگان نیروهای مسلح و همچنین مستند نبرد بیت المقدس از صدا و سیما از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر است.

وی با تاکید بر این که مزار شهدای گمنام در ایام آزادسازی خرمشهر غبارروبی می‍شود، گفت: نشست تخصصی تحلیل عملیات بیت المقدس با تجلیل از حماسه‌سازان، خلبانان و خانواده های گرانقدر این عملیات غرورآفرین در ستاد نیروی هوایی ارتش و رونمایی از یادمان خلبانان شهید این نیرو در بزرگراه بسیج تهران از دیگر برنامه های این ایام است.

وی خاطر نشان کرد: ساخت یادمان خلبانان شهید پایگاه نوژه در شهرستان کبودراهنگ نیز همزمان با سوم خرداد آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش تصریح کرد: به دلیل رعایت دستورالعمل‍های ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن رعایت دقیق دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و اجرای اغلب برنامه ها در فضا های باز، بسیاری از برنامه های بزرگداشت و تبیین نقش و جایگاه این عملیات بزرگ و موثر در جنگ تحمیلی و همچنین خاطرات ایثارگران و شهدا با استفاده از ظرفیت‍های فضای مجازی و به صورت دورسخنی انجام خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: ایسنا

کدخبر: 689398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟