حماس : شروطی برای آتش بس دریافت نکردیم

جنگ غزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش رکنا، یک عضو دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت حماس هیچ شرطی در خصوص آتش بس از رژیم صهیونیستی دریافت نکرده است و این رژیم نیز هیچ حقی برای دیکته کردن این شرایط ندارد.

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی حماس به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما شرایط اشغالگران را نخواهیم پذیرفت و هیچ کس نیز با ما در خصوص این صحبت نکرده است.اشغالگر، تجاوزگر است و مقاومت در برابر او قهرمانی است و دشمن حقی برای وضع شرط برای ما به منظور پایان دادن به تجاوزگری اش ندارد.

او در ادامه اعلام کرد تماسهای سیاسی از سوی حماس از نخستین ساعات تجاوزگری ادامه داشته و همچنان ادامه دارد و اسماعیل هنیه، رئیس جنبش حماس مسئول این تماسهاست.

او همچنین گفت مذاکره کندگان اصلی که به دنبال آتش بس هستند مصر، سازمان ملل، قطر، و شماری دیگری از کشورها می باشند.

او در بخش دیگری از سخنانش در خصوص احتمال درگیری جنگی زمینی علیه غزه از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی گفت: هیچ چیزی در جنگ بعید نیست؛ اما ارتش اسرائیل جبهه های متعددی را علیه خود باز نمی کند. اگر (این رژیم) بخواهد فهرست خسارت های خود را افزایش دهد؛ بایستی حمله زمینی خود را آغاز کند و در آن زمان است که آنچه را انتظارش را می کشد، خواهد دید.

او در خصوص موضع آمریکا، روسیه و چین در خصوص جنگ غزه نیز اعلام کرد: آمریکا شریک در تجاوزگری بر ملت ماست. او حامی نخستین اسرائیل است که آن را با سلاح و تجهیزات کمک می کند تا کودکان ما را در غزه به قتل برساند و ما به موضع این کشور در این جنگی، اصلا تکه نخواهیم کرد.

او همچنین گفت: اما در خصوص چین و روسیه باید گفت مواضع این دو کشور در رابطه با مسأله فلسطین و حقوق ملت ما معتدلانه تر است و ما در جنبش حماس از نقش روسیه تقدیر می کنیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟