برگزاری تجمعات مردمی ساماندهی می‌شود

به گزارش رکنا، ابوالفضل ابوترابی به طرح برگزاری تجمعات اشاره کرد و گفت: وزارت کشور ، شورای شهر تهران، شورایعالی امنیت ملی و مجلس دهم طرح‌هایی را در این زمینه به کمیسیون امور داخلی و شوراها ارجاع دادند، اما تا به الان مسکوت ماند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس افزود: در حال حاضر همه طرح‌های ارائه شده برای برگزاری تجمعات را ادغام کرده‌ایم تا روی این طرح کارشناسی لازم صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار کرد: در این طرح بنا شده که مردم بدون مجوز قبلی در مکانهای خاصی دست به تجمع بزنند، اما اگر افراد درخواست کننده بخواهند مکانهای مورد نظرشان را برای برپایی تجمعات انتخاب کنند، باید 24 ساعت قبل از برگزاری تجمعات اعلام درخواست خود را ارائه دهند و فرمانداریها هم مکلف به صدور مجوز هستند، ضمن اینکه اگر دلیل متقنی برای عدم برگزاری تجمعات وجود داشته باشد، درخواست کنندگان نیز می‌توانند شکایت خود را به دادگاه ارجاع دهند.

وی اظهار کرد: هفته جاری طرح برگزاری تجمعات در دستور کار کمیسیون امور داخلی خواهد بود و احتمالا هم رای بیاورد؛ چرا که وقت کافی در دوره گذشته برای بررسی این طرح گذاشته شده است.

ابوترابی تصریح کرد: براساس اصل 27 قانون اساسی برگزاری تجمعات بدون اینکه مخل امنیت باشد هیچ ایرادی ندارد./آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 687927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟