بیگی نژاد: شعار انتخابات 1400باید عمل گرایی باشد

به گزارش رکنا، هادی بیگی نژاد ضمن ارزیابی فضای انتخابات ۱۴۰۰ در کشور بیان کرد: در بحث رقابت های انتخاباتی زمانی که ما به سال های قبل بر می گردیم می بینیم عمدتا حتی زمانی که کاندیداهای متعددی در صحنه رقابت ها بودند، حالت دو قطبی نسبی شکل گرفته است و این دوره نیز از این رویه مستثنی نخواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: به احتمال قوی دو قطبی نسبی بین دو جریان شکل خواهد گرفت. به عنوان مثال در سال ۹۲ علی رغم اینکه کاندیداهای متعددی در صحنه بودند دو قطبی جلیلی و روحانی شکل گرفت. در سال ۹۶ و یا ۸۸ نیز عرف بر این رویه بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی معتقد است: معمولا دو قطبی نسبی ایجاد می شود و تفکری که پایبند به انقلاب است می شود راستی یا اصولگرا یا انقلابی و تفکری دیگر که مبانی فکری غربی دارد اصلاح طلب یا غربگرا نام گرفته و به رقابت می پردازند. پیش بینی بنده این است که در این دوره نیز شاهد شکل گیری این دو قطبی باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اما در این دوره از انتخابات شرایط کشور به گونه ای است که ما باید به سمت عملگرایی حرکت کنیم. معمولا کاندیداها در رقابت ها حرف هایی می زنند و شعارهایی می دهند که آرزو بوده و قابل تحقق نیستند. مقام معظم رهبری در سال ۹۲ خطاب به کاندیداها فرمودند که یک جوری صحبت کنید که اگر یک سال دیگر فیلم شما پخش شد خجالت نکشید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در این دوره از انتخابات با توجه به دغدغه ها و چالش های موجود باید بر عمل گرایی تکیه کنیم. باید دید آیا کاندیداها توان اجرایی کردن شعارهایی که می دهند را دارند و این امر تنها با بررسی سوابق افراد قابل تحقق است. ما امروز مشکلاتی در حوزه مسکن، انرژی، کشاورزی و توزیع کالا داریم باید سنجید آیا کسی که قصد بر عهده گرفتن سکان اجرایی کشور را دارد توانایی حل این مشکلات را دارد. شعار انتخابات ۱۴۰۰ باید عمل گرایی باشد. باید سنجید که فرد چه کاری می خواهد انجام دهد و چه قدر در انجام آن توانایی دارد.

بیگی نژاد در پایان تاکید کرد: اما بحث مشارکت مردم یک موضوع حساس است. هر برگه رای بیشتری که به صندوق انداخته شود یک گلوله کمتر به سمت کشور خواهد آمد. به عبارت دیگر مشارکت حداکثری مانع به خطر افتادن امنیت کشور شده و این باور پوچ را از ذهن دشمن که فکر می کنند مردم دلسرد شده اند خارج می کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
منبع: ایسنا

کدخبر: 683197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟