تلاش اروپا در جلب رضایت ترامپ به قیمت فشار بر ایران،سیاستی شکست خورده است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، وزارت خارجه کشورمان در خبری اعلام کرد :معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه بریتانیا برای تبادل نظر و رایزنی در خصوص مسایل منطقه ای و آخرین تحولات برجام روز یکشنبه با سفر به تهران با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات مربوط به برجام، مسائل منطقه ای به ویژه بحران سوریه و یمن، و موضوعات دوجانبه مرور شد.

سید عباس عراقچی در این ملاقات ، ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای اروپایی در مقابل بدعهدی ها و تخلفات ترامپ Trump در اجرای برجام، تلاش سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در جلب رضایت ترامپ به قیمت تحت فشار قرار دادن ایران را سیاستی اشتباه و شکست خورده توصیف کرده و به شدت مورد انتقاد قرار داد.

طرف بریتانیایی ضمن اعلام پایبندی کامل کشورش به برجام تاکید کرد: بریتانیا خواهان اجرای تمامی مفاد برجام از سوی همه کشورها است و این نکته را در مذاکرات خود با طرف آمریکایی مد نظر دارد.

در این دیدار همچنین موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و به ویژه مشکلات مالی ناشی از تعلل دولت انگلیس در اجرای تعهدات خود مورد بررسی قرار گرفت و این دیپلمات انگیلیسی در این ارتباط تاکید کرد که دولت انگلیس با جدیت در پی رفع این مشکلات است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟