حمله به سفارت ایران در لندن را محکوم می کنیم

به گزارش گروه سیاسی رکنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس Police راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از اینکه هر سال در چنین ایامی، فرصتی برای بنده ایجاد می‌شود که به نمایندگی از دولت در خدمت نیرو‌های عزیز انتظامی و پلیس راهور باشم، بسیار خرسندم و از این طریق از سوی دولت و شخص رئیس جمهور اقای "روحانی" از همه فرماندهان و کارکنان ناجا به خاطر زحماتی که می‌کشند، تشکر می‌کنم.

سخنگوی دولت افزود: نیرو‌های پلیس به ویژه پلیس راهور؛ انسان‌های شریفی هستند که شبانه روز در معابر وجاده‌ها در سرما، گرما، بوران، آلودگی هوا و ... برای ایمن و امنیت بخشی در خدمت مردم هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد: این همایش فرصت مغتنمی برای دولت است که تشکر و قدردانی خود را به نیرو‌های عزیز پلیس ابلاغ کند.

دکتر نوبخت در ادامه با اشاره به مأموریت‌های پلیس مطرح کرد: برای اینکه این عزیزان بتوانند به نحو شایسته‌ای خدمت کنند، دولت موظف است این نیرو را پشتیبانی کند، به همین جهت تخصیص اعتبارات پیش بینی شده به نیروی انتظامی از اولویت‌های دولت است.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: تلاش دولت این است، تخصیص اعتبارات به ناجا به نحو شایسته و متناسب با نیاز‌ها صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: البته اذعان دارم آنچه ظرفیت و شایستگی ناجا برای ارائه خدمات به مردم است همواره بیش از اعتبارات تخصیص یافته می‌باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد: مصمم هستیم اعتبارات ناجا را با توجه به مأموریت‌های محوله صد درصد پرداخت کنیم.

این مقام مسئول افزود: همه مساعی مشترک بین قوای کشوری و لشکری این است که مطلوب‌ترین خدمات به مردم ارائه شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت آزاد راه تهران – شمال، گفت: یک بخش در شمال ایران، مسیر جاده‌ای برای عبور از البرز داریم، یک قسمت دیگر از هراز، کندوان و مسیر دیگر از قزوین به رشت است، همه این مسیر‌ها برای سهولت تردد مردم به شمال ایران است باید بگویم برای جاده کندوان حداقل امسال فاز اول را اجرایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسیر هراز – فیروزکوه نیز در دست اتمام است و همه تمرکزمان بر اتمام پروژه آزاد راه تهران – شمال است.

نوبخت در ادامه با اشاره به وضعیت جاده ها، گفت: واقعیت این است، وضعیت جاده‌ها نسبت به گذشته بهتر شده، اما هنوز برخی جاده‌ها با استاندارد‌ها فاصله دارد و تلاش داریم وضعیت جاده‌ها برای عبور و مرور مهیاتر شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از مردم استدعا داریم با قبول این واقعیت که جاده‌ها با استاندارد‌ها فاصله دارد، بیش از حد مراعات کنند و بدانند که سخت گیری پلیس در جاده‌ها برای ایمن کردن خود مردم است و از مردم بزرگوار و فهیم خواهشمندیم با پلیس همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند.

سخنگوی دولت با اشاره به حمله برخی از افراد به سفارت ایران در انگلیس، عنوان کرد: همان گونه که سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد این اقدام به شدت از سوی جمهوری اسلامی ایران محکوم و مورد تقبیح است و همکارانم در وزارت امور خارجه از ابزار‌های دیپلماتیک و قانونی برای پیگیری این موضوع بهره خواهند گرفت؛ گزارشات در این خصوص در حال تکمیل می‌بلشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره کوتاهی یا اهمال پلیس انگلیس دروقوع چنین وضعیتی، عنوان کرد: در چند ساعت، چند نفر به یک مکان که از نظر عرف بین الملل باید مورد صیانت پلیس باشد، واردمی شوند، بنابراین مشخص است که پلیس انگلیس قواعد بین المللی را رعایت نکرده؛ بعد از بررسی‌های صورت گرفته قطعا ما واکنش قاطعی خواهیم داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص چشم انداز اقتصادی کشور، گفت: قطعا سال آینده، سال بهتری خواهد بود و همه چشم انداز‌های ما برای سال آینده امیدبخش بوده، امید است سال آینده در جمع شما بتوانم اخبار خوبی از عملکرد دولت به ویژه در حوزه اشتغال و رشد اقتصادی ارائه کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟