توضیحات سخنگو درباره غیبت ظریف در اجلاس داووس

به گزارش گروه سیاسی رکنا، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص اجلاس داووس و غیبت وزیر امور خارجه در این اجلاس گفت: این اجلاس چند دهه است که در شهر داووس سوئیس تشکیل می‌شود و اجلاس شناخته شده‌ای است و از کشور‌های مختلف نمایندگانی در این نشست حضور دارند.
وی با بیان اینکه در ماه‌های قبل احتمال می‌دادیم جمهوری اسلامی در این نشست شرکت کند گفت: براین اساس از وزیر خارجه کشورمان نیز رسما برای حضور در این نشست دعوت به عمل آمده بود.
قاسمی ادامه داد: اما با توجه به اهمیتی که بحث ساختار در وزارت امور خارجه داشت و این موضوع توسط وزیر امور خارجه دنبال و مدیریت می‌شد، تمامی کارگروه‌ها در یک سال گذشته در حوزه جانمایی، جاگذاری و خود ساختارکار می‌کردند و از سوی دیگر از یکشنبه گذشته این ساختار طبق زمان بندی قبلی باید به اجرا گذاشته می‌شد. از این جهت تا حد زیادی وقت مدیران وزارت امور خارجه را مصروف خود می‌کرد.
سخنگو وزارت امورخارجه خاطر نشان کرد: از این رو دکتر ظریف با توجه به اینکه هر چه زودتر ساختار جدید بتواند اجرایی شود و وزارت امور خارجه در شکل و ساختار جدید بتواند کار عملی و بهینه انجام دهد، تصمیم گرفت در تهران باشد و هیچ گونه سفرخارجی نداشته باشد تا ساختار جدید وزارت خارجه بتواند ظرف یکی دو هفته آینده وارد فاز عملیاتی و اجرایی شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 350984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟