رژیم صهیونیستی بارها به دولت بایدن درباره انتقاد از عربستان هشدار داده است. رژیم صهیونیستی همچنین به دولت بایدن درباره انتقاد از مصر نیز هشدار داده است. رژیم صهیونیستی منتقد نوع رابطه دولت بایدن با مصر و عربستان است. این در حالی است که اعضای ارشد دولت بایدن انتقادات زیادی را نسبت به وضعیت حقوق بشر در مصر و عربستان مطرح کرده اند. دولت بایدن از بهمن سال 99 کار خود را آغاز کرد.

به گزارش رکنا، روزنامه "تایمز اوف اسراییل" امروز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مسئولان اسراییلی بارها دولت آمریکا را از زیاده روی در انتقاد از دولت مصر و عربستان برحذر کردند. زیرا بایدن پس از به قدرت رسیدن، اعلام کرد که می خواهد به پرونده حقوق بشر در سیاست خارجی اش اولویت بخشد.

این روزنامه افزود: این هشدارها به سبب ترس و نگرانی "اسراییل" از اینکه مبادا این انتقادات سبب شود تا قاهره و ر یاض به دنبال کسب کمک و حمایت از مکانی دیگر باشند و به دشمنان امریکا مانند ایران و چین و روسیه نزدیک شوند.

روزنامه یادشده تصریح کرد: ترس و نگرانی های اسراییلی ها در مناسبت های متعدد به دولت آمریکا منتقل شد؛ اما احتمال می رود که این مساله در نشست هفته گذشته بایدن و بنت در واشنگتن مطرح نشده است.

روزنامه اسراییلی از خرسندی و رضایت طرف اسراییلی از شیوه فعلی واشنگتن در خصوص این مساله خبر داد و تاکید کرد که دولت بایدن تا این لحظه از "زیر و رو کردن کامل روابط آمریکا با قاهره و ریاض" امتناع کرده است.

منبع: العالم

کدخبر: 717156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟