نجات جان 3 صیاد مفقود شده در آب های جزیره سیری

به گزارش رکنا، اسماعیل مکی زاده ضمن تشریح این عملیات جستجو و نجات دریایی اظهار داشت: روز گذشته ۲۳ خرداد ماه درساعت ۱۶:۳۰ گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک فروند قایق صیادی با سه سرنشین در حوالی جزیره سیری به مرکز جسجو و نجات دریایی استان واصل شد.

وی افزود: این قایق صیادی که بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و در شرایط نامساعد جوی دریا روی نموده بود بدلیل اتمام سوخت ونقص فنی در موتور اسیر امواج و باد شدید، در دریا سرگردان و به نقطه نامعلومی رانده شده بود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با بیان اینکه بدلیل قطع ارتباط تلفنی و وزش شدید باد اطلاع دقیقی از محدوده در دست نبوده خاطر نشان کرد: با طرح الگوی جستجو درجهت سرعت باد و جریان آب سریعاً یک فروند شناور (ناجی ۱۶) از بندرلنگه و فروند دوم (ناجی ۱۱) از ابوموسی و نیز دو فروندشناور یگان ندسا و دریابانی به منطقه اعزام شدند.

مکی زاده رانده شدن قایق یاد شده را به خارج از آبهای حاکمیتی یکی از فرضیات عنوان کرد و گفت: به همین منظور عملیات نجات به دشواری در سطح وسیع تا محدوده مرزی با کشور امارات امتداد یافت.

این مقام مسئول گفت: با مشارکت همه یگانهای اعزامی خوشبختانه نفرات در محدوده ۱۲ مایلی جنوب شرقی جزیره سیری در منطقه حدود مرزی کشور امارات قبل از غروب آفتاب در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه توسط یگان ندسا جزیره سیری پیدا شده و در صحت و سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند.

به گفته مکی زاده عواملی نظیر بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی، عدم بهره گیری از سیستم های مخابراتی و ارتباطی و همچنین به همراه نداشتن سوخت کافی مهمترین مخاطراتی است که دریانوردان بویژه دریانوردان شناورهای سبک را تهدید می کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟