کشف اشیای تاریخی در کرمانشاه

به گزارش رکنا ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ۱۳۵ قطعه شیء تاریخی و بدل توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کشف و ضبط شد.

امید قادری اظهار کرد: با تلاش و فعالیت‌ مستمر و شبانه‌روزی نیروی‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و با انجام کارهای اطلاعاتی، فردی که در حال خریدوفروش اشیای تاریخی بود، شناسایی شد.

قادری افزود: عصر روز گذشته(14 بهمن) یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی، طی عملیاتی غافلگیرانه، فرد مذکور را دستگیر و تعداد زیادی اشیای تاریخی و بدل که همراه او بود، کشف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: صبح امروز(سه شنبه) نیز پس از اخذ مجوز ورود به منزل فرد مذکور، اشیای دیگری کشف و ضبط شد که در مجموع تعداد ۱۳۵ شی‌ء تاریخی و بدل کشف گردید.

قادری با اشاره به‌اینکه از این تعداد تنها سه شی‌ء دارای ارزش تاریخی بوده و مابقی اشیاء بدل بودند، گفت: یک لیوان کوزه‌ای و بشقاب فلزی مربوط به دوران اسلامی و همچنین یک سکه نقره‌ای از دوران ایبری در بین آن‌ها وجود داشت.

قادری گفت: آثار تاریخی نشانگر هویت یک ملت و حفاظت از آنها وظیفه همه مردم است.

پادشاهی ایبِری قلمرو پادشاهی گرجستان باستان است که حدود سه هزار سال پیش، توسط نیاکان گرجی‌های امروزی که با شکست از مادها عده‌ای از آن‌ها از اورارتو مهاجرت کردند، بنا نهاده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟