تشدید بمباران پایتخت یمن/ انصارالله: تجاوزات سعودی نتیجه حمایت و مشارکت آمریکاست

ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی، روز گذشته مناطق مسکونی و زیرساخت‌ها در پایتخت صنعا را آماج حملات گسترده جنگنده‌های خود قرار داد که در پی آن، شماری غیرنظامی جان‌شان را از دست دادند.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب در یمن، در این‌باره تصریح کرد: حملات به صنعا نتیجه حمایت و مشارکت آمریکا از ائتلاف سعودی- اماراتی است. همچنان‌که بمباران صنعا برای ائتلاف متجاوزی که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، چیز جدیدی نیست.
الحوثی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: حملات ائتلاف سعودی به صنعا ملت یمن را دیگر نمی‌ترساند.
این اظهارات الحوثی پس از آن مطرح شد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بعد از گشت‌زنی‌های گسترده در آسمان صنعا، در دو نوبت پایگاه لشکر یکم تحت کنترل انصارالله را در شمال پایتخت هدف قرار دادند.
همچنین گزارش‌ها از وقوع تلفات انسانی در نتیجه حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به کارخانه مواد غذایی در منطقه «وادی احمد» در شمال صنعا حکایت دارد.
جنگنده‌های سعودی همچنین پارک «21 سپتامبر» شهرستان «معین» را هدف حمله قرار دادند.
ائتلاف متجاوز سعودی شب گذشته در بیانیه‌ای تهدید کرده بود که شبکه کاملی از توانایی های پهپادی و مراکز لجستیکی یمن را هدف قرار خواهد داد.
از سوی دیگر، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اظهار داشت کشورهای متجاوز برای بمباران گسترده صنعا، پایتخت و دیگر مناطق آماده می‌شود. وی خاطرنشان کرد که افزایش حملات ائتلاف متجاوز به صنعا، به دستور آمریکا و با نظارت آن انجام می‌شود که تنش را تشدید می‌کند.
القحوم با بیان این‌که خون یمنی‌ها گرانبها است، تأکید کرد که ملت یمن در برابر این تجاوزگری‌های ائتلاف سعودی دست‌بسته نمی‌نشینند.
سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن نیز با محکوم کردن حملات اخیر ائتلاف به صنعا، اعلام کرد که تجاوز نظامی به صنعا نقض حقوق بشر به شمار می‌رود.
این سخنگو یادآور شد که سازمان ملل اکنون در برابر یک آزمون واقعی قرار دارد و باید در قبال تنش‌آفرینی و گسترش حملات به صنعا موضع‌گیری کند.
اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟