به گزارش رکنا، حسین انصاری فرد رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان اظهار داشت: با برقراری تماس شامگاه چهارشنبه از طرف خودرو‌های عبوری گردشگران مبنی بر گرفتار شدن ۲ گردشگر سوئیسی با یک دستگاه خودروی کمپر در باتلاق‌های کویر مرنجاب و درخواست امدادرسانی آنان بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کلوپ سافاری استان اصفهان به کویر مرنجاب این شهرستان اعزام شدند.

رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان گفت: با مشخص شدن موقعیت دقیق افراد گرفتار شده در کویر و با توجه به صعب العبور بودن قسمتی از مسیر، نیرو‌های کلوپ سافاری با کمک ۵ دستگاه خودرو کمک دار محلی، خودرو گرفتار در باتلاق را به مسیر جاده اصلی هدایت کردند و گردشگران خارجی به سفر خود ادامه دادند.

وی همچنین از حادثه مشابهی برای ۲ گردشگر هلندی که چند روز پیش گرفتار در باتلاق نمک شده بودند خبر داد و گفت: در آن حادثه نیز دو گردشگر خارجی پس از ساعت‌ها سرگردانی توسط کلوپ سافاری نجات پیدا کردند.

انصاری فرد با توصیه به گردشگران و خصوصا گردشگران خارجی برای بازدید از کویر مرنجاب گفت: به دلیل گستردگی کویر، گردشگران بدون همراه داشتن راهنمای محلی که اشراف کامل به این منطقه دارند از سفر به کویر خودداری کنند.

گفتنی است: منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویر‌های کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

کدخبر: 452985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟