۵ برابر شدن بیماران سرپایی گیلان طی یک هفته / لاهیجان و رودبار نارنجی شدند

به گزارش رکنا، دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا با سوش امیکرون به سرعت در حال افزایش است، اظهار کرد: هم اکنون دو شهرستان رودبار و لاهیجان وضعیت نارنجی کرونایی دارد.

وی شهرستان های رشت، بندرانزلی، آستارا، تالش، صومعه سرا، خمام، رضوانشهر، ماسال، شفت، فومن، رودسر، آستانه اشرفیه، لنگرود و سیاهکل را دارای وضعیت زرد کرونایی دانست و افزود: فقط یک شهرستان آبی داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان مجاور گیلان، تصریح کرد: مردم از هزگونه تردد بی مورد و غیر ضروری به خارج از خانه خودداری کنند و حتما بیرون از خانه ماسک بزنند، زیرا با همین روند باید تا آخر هفته منتظر قرمز شدن همه شهرستان ها باشیم.

حیدرزاده، با بیان اینکه واکسیناسیون احتمال بستری و مرگ و میر را کاهش می دهد، گفت: روز گذشته ۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم و بیش از ۵۰۰ بیمار سرپایی داشتیم که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته پنج برابر شده است.

وی ماسک نزدن و ادامه دادن دورهمی ها را موجب بستری شدن روزانه ۵۰۰ بیمار تا هفته آینده دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر تکمیل سه دز واکسن، باید استانداردهای فاصله فیزیکی و ماسک را رعایت کنیم و در جمع های بیش از سه نفر حضور پیدا نکنیم و با هرگونه علامت سرماخوردگی ایزوله شویم و در صورت بدحال شدن به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنیم.

منبع: ایسنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟