معاون درمان وزیر بهداشت: سیستان و بلوچستان کمبود دارو و تخت بیمارستانی ندارد

موج پنجم کرونا در سیستان و بلوچستان منجر به اوج گیری آمار مبتلایان به این ویروس در این استان شده است. شیوع کرونای هندی در سیستان و بلوچستان، موج پنجم کرونا در این استان را به همراه داشته است. در روزهای اخیر احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد که 10 شهر این استان فاقد بیمارستان است. البته حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس کمبود بیمارستان در سیستان و بلوچستان را تکذیب کرده است. از هفته گذشته تیم واکنش سریع وزارت بهداشت برای کمک به بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان مستقر شد.

به گزارش رکنا، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه سفر به زاهدان گفت: سه بیمارستان خاتم الانبیا، علی ابن ابیطالب و بوعلی در شهر زاهدان بیماران مبتلا به کرونا را می‌پذیرند.

جان بابایی افزود: با وجود این که سیستان و بلوچستان در قله ی پیک پنجم کرونا قرار دارد اما تخت های خالی بیمارستان ها کافی بنظر می آید و یک بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی هم در حال راه اندازی است.

وی گفت: طبق بررسی شاخص ها، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جزو موفق ترین دانشگاه های خدمت رسان کشور در درمان کرونا شناخته شده است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟