زندگی راحت و بی دغدعه با لوازم خانگی هوشمند

پیش از هر چیزی باید بدانیم، لوازم خانگی هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ لوازم خانگی هوشمند به هوش مصنوعی مجهزند و قابلیت کنترل از راه دور را دارند. آنها را می‌توان از طریق اپلیکیشن‌های اختصاصی هدایت کرد. بنابراین اینترنت نقش بسیار مهمی در کنترل آنها ایفا می‌کند.

بدون شک لوازم خانگی هوشمند از قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات برخوردارند. اما تکنولوژی با سرعت زیادی رو به جلو حرکت می‌کند. بنابراین اگر از حالا به فکر ساختن یک خانه‌ی هوشمند هستید، بهتر است از خرید وسایل ضروری هوشمند شروع کنید.

جاروبرقی رباتیک

شناخته شده ترین ربات هوشمند خانگی، جاروبرقی‌ رباتیک است. این محصول دارای حسگر‌های تشخیص دهنده‌ی آلودگی است و هرجایی که گرد و خاک وجود داشته باشد را شناسایی می‌کند. هم‌چنین می‌تواند نقشه‌ی خانه را ذخیره کند و موانع  مانند پله را بشناسد. جاروبرقی‌های رباتیک مانند جاروی برقی‌های متداول دارای برس‌های مختلف هستند و برای تمیز کردن انواع کفپوش مثل فرش، سرامیک و پارکت مناسب به نظر می‌رسند. از مزایای این جاروبرقی می‌توان به ابعاد کوچک و سروصدای بسیار کم اشاره کرد. قیمت جاروبرقی کمی بیشتر از جاروبرقی‌های متداول است. اما مزایایی که در اختیار شما قرار می‌دهد کاملا ارزش خرید دارد.

لامپ‌های هوشمند

حتما این تجربه را داشته‌اید در حالی که چشم‌هایتان گرم خواب شده است باید از جای خود بلند شوید و چراغ‌های اضافی را خاموش کنید. لامپ‌های هوشمند با قابلیت کنترل از طریق  اپلیکیشن گوشی به همین منظور ابداع شده‌اند. این لامپ‌ها نیز دارای هوش مصنوعی بوده و به اینترنت متصل می‌شود. لامپ هوشمند دارای اپلیکیشن اختصاصی است و با آن می‌توان لامپ را روشن و خاموش کرد، شدت نور تنظیم کرد و رنگ نور را تغییر داد.

سنسور هوشمند دما و رطوبت

بسیاری از والدین و افرادی که پوست حساسی دارند، از طرفداران پروپاقرص دماسنج و رطوبت سنج به شمار می‌آید. این دستگاه تنها برای محیط خانه نیست بلکه بسیاری از مراکز و آزمایشگاه‌ها نیز باید همیشه دما و رطوبت ثابت داشته باشند. سنسور هوشمند دما و رطوبت ابزاری کاملا کوچک، سبک است که به آسانی نصب می‌شود. این سنسور نیز دارای اپلیکیشن اختصاصی است و شما می‌توانید تنظیمات سنسور را از این طریق تغییر دهید. هم‌چنین تغییرات ناگهانی دما و رطوبت را به شما هشدار می‌دهد. از دیگر دستگاه‌های هوشمند مشابه می‌توان به دستگاه سنجش آلودگی هوا، دفع حشرات، مرطوب کننده اشاره کرد. با خرید اقساطی این محصولات هوشمند می‌توانید محیطی پاک با دمای ثابت و هوشمند داشته باشید.

کتری برقی هوشمند

کتری برقی از جمله وسایلی است که به ریتم زندگی سرعت می‌بخشد و آب را برای دم کردن چای و قهوه یا برای استفاده پخت و پز به سرعت جوش می‌آورد. حالا شرایطی را تصور کنید که در حال استراحت هستید و با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی کتری برقی آن را روشن و دمای دلخواه جوش آمدن آب را تنظیم می‌کنید. از دیگر قابلیت‌های کتری برقی می‌توان به قطع کن خودکار و تنظیم دمای دلخواه برای گرم نگه داشتن آب اشاره کرد. نیازی است نگران اتصالات برقی کتری برقی باشید. این دستگاه به محض احساس رطوبت بر روی رابط برق به صورت خودکار خاموش می‌شود. قیمت کتری برقی هوشمند تفاوت قابل توجهی با کتری برقی‌های متداول ندارد و شما می‌توانید این دستگاه پرکاربرد را در فروش اقساطی به راحتی تهیه کنید.

در حال حاضر تولید لوازم خانگی هوشمند رو به افزایش است و می‌توان وسایل بسیار پرکاربردی را در این زمینه مشاهده کرد. به عنوان مثال ماشین لباسشویی و ظرفشویی هوشمند تنها با تماس یک دکمه بر روی گوشی شروع به کار می‌کنند و سنسورهای مشکوک به حرکت، مدیریت خانه در ساده می‌کند. از مزایای لوازم خانگی هوشمند می‌توان به هماهنگی و سینک شدن آنها اشاره کرد. اگر قصد خرید لوازم خانگی جدید را دارید، به مدل‌های هوشمند را در نظر داشته باشید. خرید اقساطی لوازم خانگی هوشمند به شما کمک می‌کند زندگی راحت‌تری را تجربه کنید.

کدخبر: 649840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟