جزئیات خسارت سیلاب به تاسیسات آب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز

به گزارش رکنا لرستان، حمیدرضا کرم وند در این خصوص اظهار کرد، در اثر بارندگی و رگبارهای بسیار شدید در ارتفاعات مشرف به آبگیر کمندان منجر به سیلاب شد و به دنبال آن دریچه های آبگیر توسط تنه درختان و سنگ کاملا مسدود گردید، برخی از دریچه ها تخریب و برخی به شدت آسیب دید که به علت رسوب زیاد آبگیر و تصفیه خانه های آب شهرهای ازنا و الیگودرز را از مدار خارج نمودیم.

 

وی به اقدامات شرکت آب و فاضلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت، خوشبختانه  با توجه به تجربیات گذشته و با اقدامات پیشگیرانه توانستیم بحران را کنترل نماییم.

 

مدیرعامل آبفای لرستان اضافه کرد، اقداماتی از جمله پر شدن حجم کلیه مخازن آب، وارد مدار کردن تمام چاههای جایگزین و اضطراری، تنظیم سیستم هوشمند فشار آب و سایر موارد مهندسی و غیره انجام شد، به شکلی که اجازه قطع آب شرب دو شهرستان را ندادیم.

 

کرم‌وند با بیان این که در حال حاضر به علت کدورت سرچشمه ها امکان تصفیه آب با حجم بالا امکان پذیر نمی باشد از شهروندان الیگودرز و ازنا درخواست نمود که با مدیریت مصرف آب خود با این شرکت همکاری نمایند تا در زمان کوتاه شرایط به حالت نرمال برگردد.

 

وی خاطر نشان کرد، با هماهنگی و دستورات شخص استاندار و مسئولین شهرستان ،مدیریت بحران در مورد این حادثه همراه بود و بلافاطه شاهد حضور دستگاههای اجرایی  به منظور مشارکت در رفع مشکل در محل حادثه بودیم.

وی در پایان درخصوص میزان خسارت اظهار داشت، همکاران در حال بررسی و برآورد دقیق خسارات وارده به تاسیسات هستند که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

 

مهدی ذکی پور/لرستان

کدخبر: 812747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟